Inlägg från: ankipanki71 |Visa alla inlägg
  • ankipanki71

Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)

man ska nog aldrig vara säker på att man vet vad som händer i kroppen .... för drygt 2 veckor sedan fick jag ett missfall, har aldrig blött så mycket på så kort tid under hela mitt liv.... kände verkligen hur "allting" rann ur mej. Blödde ganska ordentligt i en fyra fem dagar och sen var det bra. Blödningarna återkom efter lika lång tid och har pågått i cirka en vecka, inte mycket  men tillräckligt för att jag ska bli orolig.... efter hög feber i fem dagar, periodvisa blödningar och öm i magen sökte jag så äntligen hjälp på kvinnokliniken då jag förstått att det är relativt vanligt att det blir "en del kvar" efter ett missfall som kroppen inte själv kan ta hand om och bra har jag inte mått på länge nu...

till råga på allt har jag fått stått ut med forsatta symtom på graviditet som främst hemskt illamående...

träffade en underbar läkare som förklarade att min livmoder kändes förstorad och att det förmodligen var någonting kvar där men att hon var tvungen att göra ett ultraljud.... tror att vi båda blev väldigt överraskad när det mycket riktigt är någonting kvar.... en liten oerhört rörlig fantastisk varelse.... enligt ultraljudet är jag också i vecka 12 vilket stämmer med tiden för missfallet... det oförklarliga är väl vad som hänt de sista veckorna.... kanske var det två från början och meningen var att bara en skulle finnas kvar...ingen kan säga säkert förutom att den lilla krabaten i min mage ser helt okej ut och förmodligen kommer stanna där tiden ut trots att jag fortfarande har små blödningar eller flytningar...febern... jodå en riktig infektion har jag nog men det kan jag lätt leva med efter det här fantastiska läkarbesöket som jag oroat mej så för....

vill bara säga att det sker mirakel..... och blödningar är aldrig någon säker garanti för att du fått missfall...

Svar på tråden Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)