• mama0300

Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)

Jag såg detta inlägget först idag och kände igen mig så mycket.

När jag var gravid med min äldste pojk, han är nu 7½ år gammal så blödde jag mycket. Den gången fick jag inte första blödningen förrän i v.20 ungefär, kommer fortfarande ihåg, det var på Midsommar och jag var på landet och helt plötsligt känner jag att det kommer som mensvärk och när jag går på toa är det rött på pappret. Sån panikkänsla. In till sjukhuset, göra UL, allt såg bra ut, de kunde inte förklara vad som hänt. Sen efter det så blödde jag ungefär varannan / var tredje dag resten av graviditeten. Jag blev t o m sjukskriven för att kunna ta det lugnt.

Varje gång som jag blödde fick jag åka upp till sjukhuset för att kolla att allt såg bra ut så det blev måååånga ul med honom. Den förklaringen jag fick var att jag hade en lättblödande livmodertapp och att man inte kan göra så mycket åt det.

När jag sen blev gravid andra gången så började jag blöda redan i v.8 ungefär. Samma visa, till sjukhuset, göra VUL, kolla att allt såg bra ut. Förberedde mig på att det skulle bli likadant den här gången. Men det blev det inte. Jag blödde ett par-tre gånger under ett par veckor men sen slutade det. Även den graviditeten resulterade i en frisk liten pojke.

Nu är jag gravid igen och undrar nur denna graviditeten ska bli. Jag inser att det är en hel vetenskap. Alla graviditeter är olika och alla mammakroppar är olika. Jag håller alla tummarna för dig och hoppas att du orkar ta dig igenom detta. Jag kan bara skriva upp på hur jobbigt (både psykiskt och fysiskt) det är att blöda under graviditeten. Skriv gärna igen om du vill fråga/prata mer.

Kram

Svar på tråden Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)