Inlägg från: UllaBella |Visa alla inlägg
  • UllaBella

Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)

Har bara läst Ts och jag fick en jätteblödning med första barnet i v.9. Jag kunde inte ta mig från toa på 30 min och det kom massa färskt blod med mkt klumpar. Sen slutade den tvärt. Var på vul dagen efter,troligen blödning från livmodertappen. Sen blödde jag i v.20
    Andra grav.blödde jag också lite.
    dr sa att mängde blod berodde på att det är så mkt blod i det området när man är gravid. Båda barnen mår bra och stannade där inne över 2 v. över BF

• UllaBella
    Gyöngyöm81 skrev 2010-02-16 18:28:15 följande:
    Ullabella: Igår kväll började det blöda ordentligt, kom stora klumpar med koagulerat blod,hade lätt mensvärk,men för att förebygga större smärta tog jag två alvedon.Jag sov knappt nåt då jag var tvungen att springa på toa minst en gång i timmen för det forsade massa blod och så tog det en bra stund innan jag kom därifrån. Så har det vart idag också till ca kl 4, då jag började få lite mera mensvärk och något mindre blödning,iaf mkt mindre klumpar.Jag har inte märkt att jag skulle "fött fram" nåt,så minimalt hopp har jag ännu... Imorgon bitti ska vi på vul kontrollen,så vi får se säkert hur det ligger till.Ringde till 1177 igår kväll då det hela började på allvar.Hon sa att jag skulle ringa till min bm och informera henne om mf,så det är gjort. Det skulle vara så himla skönt om lillknodden är kvar och lever! Fast det betyder ju bara att han mår bra för tillfället, men ändå skulle man då veta att det KAN vara si o så utan att det är problem på g nödvändigtvis. Jag vet inte hur jag ska tänka och vad jag ska förvänta mig.Men jag får väl det svart på vitt imorgon.
    Åh jag tänker på dig! Hoppas det går bra! Eftersom du tagit alvedon så kan det ju också göra att du blöder lite mer,eftersom det tunnar ut blodet lite. Hoppas,hoppas att det går bra för dig och er andra här!
Svar på tråden Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)