Inlägg från: Therese33 |Visa alla inlägg
  • Therese33

Vi som förlorat ena tvillingen, del 11

barn4: Usch vad oroligt! Tur att han mår bättre nu, dom är hemska dom där rs-virusen och då man redan mist ett barn så är man ju så sårbar! Skönt att dom hittade var det var till slut även om det tog lite tid och att ni fått medicin.

• Therese33

Joipoi: Grattis till Thim, skönt att allt är bra med honom! Jobbigt att dom klantade till sig med era journaler! Mår du ok psykiskt? 28:e är för övrigt ett väldigt bra datum

• Therese33

Joipoi: Skönt att du mår hyfsat bra! Det är verkligen en traumautisk upplevelse...

• Therese33

Myslan: Känner igen det där dåliga samvetet, vi har inte varit uppe i minneslunden på ett tag heller, K har varit i förkyld i omgångar och nu även vi, så visst får man dåligt samvete. Men jag försöker tänka att dom är ju alltid med oss i våra hjärtan!

• Therese33

Bybbly: Jag lägger upp dig med en gång i min gästbok

• Therese33

God fortsättning på er alla, hoppas ni haft en bra påsk!

• Therese33

Hinos: Hoppas att det går bra och att det blir en fin begravning! Kramar till er!

• Therese33

Älvanpurjo: Självklart är du välkommen till tråden! Vad jobbigt att inte veta när du var gravid att det var tvillingar? Hur länge sedan är det och hur mår ni idag?

• Therese33

Älvanpurjo: Skönt att ni mår bra idag, men sorgen över den förlorade tvillingen finns ju alltid hos oss. Det verkar vara väldigt dåligt hanterat på sjukhuset, dom borde ju sett som du säger att det fanns en bebis till i magen. Du har ingen kontakt på sjukhuset där idag?

• Therese33

Jazzkatten: Välkommen hit och beklagar verkligen sorgen, vilket tufft beslut ni tvingades ta! Det är klart att man alltid kommer att ha sorgen över den tvilling som man inte få ha oss sig, det kan man ju aldrig komma ifrån!
    Hinos: Tycker att det var fint med en namncermoni, sedan gör ju alla som man själv känner.

I helgen blev vi ägare till en villavagn i Varberg och var där nere igår, den ligger alldeles vid havet, jättefint. Skall bli skönt att ha någonstans att åka till på helgerna då vi bor i lägenhet. Jag tog med mig K ner till stranden medans min man spikade på vår nya altan och då kom tårarna, kände att det är så orättvist att O inte får vara med och uppleva detta. Han finns så klart i tankarna hela tiden men ni vet nog vad jag menar. Ibland är det verkligen tungt att ha mist ett barn!
    Kram på er alla!

• Therese33

Godismamma: Tack, känns verkligen jättekul att ha någonstans att åka till.
    Jag tänkte också beställa budskaps-smycket från spädbarnsfonden!

Trevlig valborg på er alla! *kram*

• Therese33

Bybbly: Är det redan 6 månader sedan? Skönt att höra att allt är bra med er och självklart har man alltid en sorg med sig över sin förlorade tvilling!

• Therese33

Barn4: Stort grattis i efterskott! Visst är det dubbla känslor och det är klart att våra änglar är med oss hela tiden!
    Myslan;: Hur är det med er?

• Therese33

Myslan: Hoppas det är bra med hans mage! Är han så stor din lille pojk nu, börja skolan, tiden går ruskigt fort.

• Therese33

Hej på er i tråden!

Vill bara säga att allt är jättebra med oss, visst är sorgen överhängande, men det känns lättare dag för dag.
    Är gravid i v7 men jag vågar inte hoppas på något än, jag går och tror att jag skall få missfall hela tiden och vågar inte hoppas på en ny bebis. Det blir väl så när man har mist ett barn så som vi har gjort, men jag håller tummarna iallafall.

Roligt att se hur era små utvecklas

• Therese33

Bybblu: Grattis till dig!

Teza: Beklagar sorgen, måste kännas jättejobbigt. Men du har kommit rätt, alla här inne vet hur det är att förlora sin egna tvilling...

Skall tänka på alla änglabarn idag när vi åker upp till minneslunden... kram

• Therese33

Vera: Beklagar verkligen och hoppas att det går bra för bebisen i magen! Jag har tyvärr inget råd att ge dig ang kejsarsnitt då jag hade enäggstvillingar.
    Det är klart att det är dubbla känslor hela tiden, lycka till med bebisen och hoppas du kan bearbeta sorgen!

Svar på tråden Vi som förlorat ena tvillingen, del 11