• Therese33

Vi som förlorat ena tvillingen, del 11

Vi som förlorat ena tvillingen, del 10

Vi som förlorat ena tvillingen, del 11
    Här samlas vi som förlorat vår ena tvilling. Mammor och pappor är varmt välkomna. Vi pratar om allt mellan himmel och jord, både glädje och sorg, förväntningar och oro.

Du som själv förlorat din tvillingsyster eller tvillingbror är också välkommen. Det är intressant att få ta del av dina tankar och funderingar.

Vi har gjort en lista över vilka vi är, våra barns namn och födelsedag, samt var vi bor. * står för avliden. Det är frivilligt att skriva om det är graviditet via IVF.
    Vill du vara med i listan? Sänd ett meddelande till min inbox, så uppdaterar jag listan i TS.

Smurfan80 - Liam* och Leo 8 januari 2008- Sundbyberg/Stockholm
    Myslan med Zac - Love* och Zac 10 januari 2004 - Skåne
    ylva 4 - Mie* och Tess 16 januari 2007 - Östergötland
    Mrs.Darcy - Myrali och Disa* 4 februari 2007 - Västerås
    Tax - Elin och Isabelle* 5 februari 2007 Isabelle dog 6 februari 2007 - Värmdö/Stockholm
    BasseKatt/Tholi - Emil och Linus* 10 februari 2007 - Nacka/Stockholm
    nonsens - Molly och Benjamin* 28 februari 05 - Skåne
    victory tilly- Alva och Stella* 2 mars 2007 - NV Skåne
    Tvillingar ggr Två - Jennifer och Kelly* 9 juli 2001. Kelly dog 23 aug 2001 - Västerås
    Missingonetwin - Oscar* & Olle, 6 Augusti 2004. Då Skåne Nu Bohuslän
    Förhoppningar - Elvira och Alvin* 16 sept 2006 (IVF) - NV Skåne
    Mumin 20 - My* och Melvin 23 sept 2008 - Jönköping
    Avocado - Edvin* och Hanna 17 oktober 2008 - Stockholm.
    Paulina - Klara* och Frida 27 oktober 2004 (IVF) - Bohuslän
    Loppanlus - Mirabel* och Linnea 8 november 2006 - Skåne
    misty23 - Daniel och Anton* 15 november 2008, Huddinge.
    Älsa2 - Johan och Agnes* 22 december 2005 (IVF) - Jönköping
    Kattflickan - Oscar och Alexander* 22 december 2005
    godismamma *Hannes 14/8 2008 och Elias 14/8 2008
    Barn4: milo och lucas* 5/6 -09, Södertälje
    Twins0906: Ally* och Malte, 8/6 2009, Ronneby
    Petra72 - Elsa* och Ester 1 Januari 2009 - Stockholm

Här är länken till vår första tråd;

Och så vår andra tråd;

Här kommer även tredje tråden;

Fyller på med fjärde tråden;

Femte tråden:

Sjätte tråden:

Åttonde tråden:

Nionde tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m46741533.html

Tionde tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m48832635.html

www.familjeliv.se/Forum-10-203/m44373405.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-203/m38702016.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-203/m35598316.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-203/m33029661.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-203/m30075880.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-203/m27315743.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-212/m24378859.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-26 11:57
    Bybbly Freddy och Haley* 16/11-09 Hedemora

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-29 11:05
    2011-06-27 William och * Theo Kalmar
  • Svar på tråden Vi som förlorat ena tvillingen, del 11
  • godismamma
    Barn6 skrev 2010-08-20 14:34:23 följande:
    milo är nu14 och ½ månad
    en riktig liten vilde kryper klättrar och går mer och mer så snart lossnar det nog så han springer väll iväg
    huuu undra om han fick Lucas energi el nåt hahaha så vild e han man e helt slut och så skönt när han sover
    glad jag har många syskon som kna hjälpa mig att lyfta ner han från allt han klättrar på
    Ja, var glad för  hjälpen du får av syskonen :)
     Elias var oxå hel vild o kröp och klättrade överallt och hela tiden. Jag tänkte oxå ibland att han fått sin tvillingbrors energi :) - han började gå när han var 1 år o 4 månader och nu när han fyllt 2 år är han mer intresserad av att springa..... :)
  • Therese33

Hej på er i tråden!

Vill bara säga att allt är jättebra med oss, visst är sorgen överhängande, men det känns lättare dag för dag.
    Är gravid i v7 men jag vågar inte hoppas på något än, jag går och tror att jag skall få missfall hela tiden och vågar inte hoppas på en ny bebis. Det blir väl så när man har mist ett barn så som vi har gjort, men jag håller tummarna iallafall.

Roligt att se hur era små utvecklas

• godismamma

Therese33: GRATTIS TILL GRAVIDITETEN OCH MASSOR AV LYCKA TILL! Det kommer gå jättebra :) vi håller tummarna!!!!!

Jag måste bara skriva något...... Vi har ju alltid pratat om vår ängel Hannes här  hemma. På väggen i vardagsrummet har vi ett jättefint svar/vitt foto på honom. Nu har Elias som är 2 år  vid 3 tillfällen tittat på fotot och sagt: Hannes ledsen......
    -det känns ju inte så kul och man undrar ju varför han säger så...... :(  

Kram till alla mammor på tråden

• 2barnochenängel

Hejsan.. Jag väntar nu syskon till lilla Freddy och Haley* är i v18+6 idag och var på ul idag och det var underbart att se den lilla vilda där inne.. :) fast man har ju så mixade känslor nu..

Grattis Therese33 :) 

• Teza73

Hej

jag vill börja med att beklaga alla er sorg, men samtidigt säga grattis till det underbara ni fick ha kvar.

Jag hade efter flera års kämpande blivit gravid genom ivf, såå glad jag blev när jag fick veta att båda embryona fäst. Allt har flytit på såå bra ända tills för 2 veckor sen i vecka 20, då vattnet plöttsligt gick på ena tvillingen. Allt lugnande ner sej, och jag blev sjukskriven, båda verkade må bra trots allt. Skulle tillbaka efter 2 veckor för att se så att den fick tillbaka lite vatten att öva sina lungor i och så. Denna dag var idag.

Både läkaren och vi hade på något sätt förberett oss på att det kanske inte skulle gå så bra för just den tvillingen, men, istäälet hade plöttsligt den andra tvillingen slutat växa redan då, vilket inte märktes då ju. Men nu fanns heller inga hjärtslag hos den, troligen har det slutat slå ganska nyligen, jag är sååå förkrossad och vet inte alls hur jag ska hantera detta.

Hittade denna tråd och kände att jag kanske passar in här, det skulle ju bli 2 ju, nu blir det kanske EN, för än så länge vet vi inte om den andra klarar sej alls. Känns såå orättvisst

Stora kramar till er alla

Kanse vart lite snurrigt inlägg, lessen i så fall, är fortfarande lite chockad och ofokuserad kände bara att jag ehövde skriva ner mina tankar till någon som förstår vad jag går igenom

• Hinos

Teza73, beklagar verkigen. Det hände ungefär samma för mig. Vår ena tvilling somnade in någon mellan vecka 31-23. I vecka 18 var de lika stora men i vecka 21 hade den ena växt ifrån den andra och i vecka 23 var där ingen hjärtverksamhet hos den ena tvillingen.
    Nu har vi en älskad Signe här och lille Valdemar är på minneslunden.
    Han föddes den 25 februari och sen kom lilla Signe den 28 februari i vecka 34+1

Har du några frågor kan du inboxa mig!!

• Teza73

Hinos: Tack så mycket för ditt svar, fruktansvärt att det skulle behöva hända någon av oss, men ändå känns det skönt att inte vara så ensam.

Grattis i massor till er lilla Signe, och beklagar er lille Valdemar.

Känns som våra historier är väldigt lika, och hoppas såå att jag iaf får behålla den andra, kanske lika länge som du fick.

Kommer säkert skriva och inboxa dej, tack så mycket kramar

• Therese33

Bybblu: Grattis till dig!

Teza: Beklagar sorgen, måste kännas jättejobbigt. Men du har kommit rätt, alla här inne vet hur det är att förlora sin egna tvilling...

Skall tänka på alla änglabarn idag när vi åker upp till minneslunden... kram

• Hinos

Vi var på minnesgudtjänst igår för vår lille Valdemar. Det var en fin stund och sen var vi till minneslunden och tände ljus för honom, hans storebror Gabriel och morfar.

• lenitha

Älskar dig våran ängla Emrik, vaka över syster lisette och stora syster Mia-Malena. mamma och pappa älskar dig så!

Svar på tråden Vi som förlorat ena tvillingen, del 11