Hirschsprung del 13
Hej!
Kommer för tillfället inte ihåg hur man lägger till tidigare trådar men det kanske vi kan fixa någon annan dag.
Hej!
Kommer för tillfället inte ihåg hur man lägger till tidigare trådar men det kanske vi kan fixa någon annan dag.
Vad bra att ni ska få göra en tarmbiopsi. Då får ni ju ett besked som är tillförlitligt. Lycka till!
Så bra att du för en biopsi! Lycka till!
Det visade inget tydligt på min sons röntgen och han hade tarmproblem i 2,5 år tills han blev allvarligt förstoppad och blev inlagd. Först då insåg dom att dom har lett oss åt fel håll med diagnoser som cf, mjölkproteinallergi, omogen tarm etc. Det visade att han hade hirschsprungs och man tog ut halvabtjocktarmen! Nu har det åt ca 3månader och livet känns mycket bättre nu. Men jag var så arg att läkarna inte hade gjort en biopsi tidigare. Då hade han sluppit lida så mycket.
Har några frågor om dagis
När har era barn börjat på dagis?
Har era barn behövt resulax eller dylikt på dagis och hur har det gått i så fall?
Hur hanterar dagis det när barnen småbajsar och är allmänt dåliga i magen?
Har era barn fått gå på potta om de gör det hemma och i så fall har de fått gå lite ofta och länge?
Min lille grabb har väldigt känslig hy och blir sårig på nolltid om man inte är snabb och byter på honom om han ibland bajsar i blöjan. Tyvärr säger han inte till och han luktar inte mer än lite matrester typ så det är lätt att missa (inte för oss föräldrar som känner honom utan och innan men för andra)
Jo en annan fråga oxå
Kräks era Hirschsprungbarn mer än andra?
Han kommer vara 22 månader ungefär när han börjar förskola.
Och jo de kan väl kolla blöjan men det kan nog bli lite tröttsamt att göra det en gång i kvarten eller så eftersom han inte säger till (än - kanske kan han göra det då)
Har roat oss på barnakuten idag eftersom magen blivit i olag igen efter en vecka med Flagyl. De tog oss som tur var på allvar och en av läkarna som opererade honom var i tjänst så de hade ngn att fråga hur de skulle göra. Så nu fick han Bactrim i kombination med Flagyl i en vecka.