• ohbaby

Ont i brösten, hur tidigt?

Hänger inte riktigt med min kropp...
    Har ont i brösten och det kan vara för att jag ska ha mens (men det är minst 1 vecka kvar), kan vara för att jag har ägglossning en vecka senare än vanligt, och det kan vara för att jag är gravid..

Men undrar om man kan ha ont i brösten så tidigt som en vecka efter befruktning...?

När började era bröst värka?

• Svar på tråden Ont i brösten, hur tidigt?
  • velite

Jag fick ömma bröst en vecka innan beräknad mens, ovanligt tidigt för att vara mig och det visade sig sedan vara en gravitditet :)

• Blossi

Fick ont i brösten veckan innnan bim och är jag bim+2 och gravid! 

Brist på information skapar spekulation
  • ohbaby

Grattis!

Testade neg idag igen, är minst BIM -4, kanske mer...
    Hoppas verkligen på ett plus men får väl se hur det blir...

• LadyM
    ohbaby skrev 2010-03-16 07:25:06 följande:
    Japp, det är jag det!Vi har äntligen börjat, på min mans initiativ:)När har du BF?Brösten är helt sjukt dryga! Körtlarna gör ont, de känns tyngre och lite större, och jag måste ha en stadig bh till mina minituttar annars känns det som att nån försöker dra loss dem.Antingen är det för att jag ska ha mens.... eller så är det för att det bakas en bulle i ugnen. Det visar sig helt enkelt.
    Oh va kul!!!! Grattis till att ni börjat, håller tummarna att det tar sig snaaaaaart!! {#lang_emotions_smile} Jag har BF 29/7, så vecka 21 nu. 

Hoppas det blir plus denna månaden för er!
    *** Liten kommer i juli! ***
  • ohbaby
    LadyM skrev 2010-03-16 20:34:29 följande:
    Oh va kul!!!! Grattis till att ni börjat, håller tummarna att det tar sig snaaaaaart!!  Jag har BF 29/7, så vecka 21 nu.  Hoppas det blir plus denna månaden för er!
    Grattis!

Idag har jag blivit väldigt känslig mot dofter och salta smaker, allt salt smakar sjukt mycket salt. Kanske är det bara inbillning eller så är det ett symtom:)
  • pindile

jag fick ont i brösten knappt en vecka efter ÄL både andra och första ggn jag var gravid. det var så jag visste att jag var gravid, redan innan jag testade.
    gjorde sjukt ont och jag kunde knappt duscha utan fick stå o hålla o skydda tuttarna mot vattenstrålen :)

• Premismamma

Jag har haft ont i brösten några dagar varje månad några dagar innan mensen har kommit:)

Nu när jag äntligen har blivit gravid så har jag inte ont i brösten. Konstigt? Ja, mycket!

• Pilea

Har aldrig fått ont i brösten i mina tidigare graviditeter, men nu i v.33+3

Alve 060129 Tyra 071019
  • nammac
    Rynkar på näsan Mina har värkt sen ÄL typ.... och jag har precis fått reda på att jag är gravid (6+1)
  • ebwa

Hur känns eran smärta? Stickningar, ömhet när man tar på dem, träningsvärk? På sidan eller i hela bröstet? Jag har inte fått plis men ingen mens och gått tre dagar över. Jag har en smärta som känns som träningsvärk eller sträckning på sidan och lite under armhålan. Vad kan de vara?

• carrolinea
    ebwa skrev 2014-04-15 20:20:23 följande:
    Hur känns eran smärta? Stickningar, ömhet när man tar på dem, träningsvärk? På sidan eller i hela bröstet? Jag har inte fått plis men ingen mens och gått tre dagar över. Jag har en smärta som känns som träningsvärk eller sträckning på sidan och lite under armhålan. Vad kan de vara?

Såg att du skrivit i år, då svarar jag här fast tråden är gammal. Hur slutade ditt resultat jag har en sådan känsla som du beskriver känns som "träningsvärk" har aldrig känt denna smärta förut som vanligt PMSsmärta i brösten känns inte alls såhär. Har även haft molvärk till och från.
  • Ellonbellon

Jag ser att tråden är gammal, men carrolinea, jag har också upplevt det som träningsvärk, ungefär som om jag tr¨nat bröstpress. Om man trycker in armen mot kroppen blir det värre. Har ont i "yttersidan" av brösten också.

Nu är det ju en stund sedan du skrev, så hur gick det för dig?

• carrolinea
    Ellonbellon skrev 2014-07-18 12:05:37 följande:

Jag ser att tråden är gammal, men carrolinea, jag har också upplevt det som träningsvärk, ungefär som om jag tr¨nat bröstpress. Om man trycker in armen mot kroppen blir det värre. Har ont i "yttersidan" av brösten också.

Nu är det ju en stund sedan du skrev, så hur gick det för dig?

Inget då! Denna månad har jag typ inte känt ngt inte äns äl typ. Men min mens brukar alltid vara exakt och det är idag får se vad som händer
  • carrolinea
    Ellonbellon skrev 2014-07-18 17:36:02 följande:

Ok... hoppas det är annorlunda för mig då. Och håller tummarna för dig!

Ja verkligen! Håller tummarna för dig :)
  • benita

hey på er jag  undrar om att om jag är gravid  jag ätit pergotime att  man blir gravid av dom tableter  men jag vet ej inte om jag blir gravid vi hopas alla blir garavid  dom  som vill  blir gravida  men jag har inte mes regel bunde och vet inte varför 

benita
  • Johannafalt

Hej tjejer skulle behöva lite hjälp!!

Det är såhär jag har levt tillsammans med min sambo i ca ett år nu och i början av vårt förhållande hade jag p-piller men jag började slarva ganska mycket och tillslut så tyckte jag att de var onödigt att gå och köpa (dom kostade 300:- för 3 kartor)

Så jag sa till min sambo att jag bara tar slut på min sista karta sen slutar jag med pillerna. (Detta var i augusti detta året) med pillerna hade jag aldrig mens men när jag slutade så blev den regelbunden med detsamma den kom alltid ungefär samma datum som den gjorde innan mina piller och har gjort nu i dessa månaderna också. Men nu är det 6 dagar sedan min mens skulle ha kommit och Jag ser då inget tecken på att den skulle vara påväg.

Dock så har jag fått burna flytningar och sedan en brun/röd blödning och så känns de som en måttlig mensvärk (brukar ha en väldigt smärtsam mensvärk när jag har mens)

Samt att jag i flera veckors tid har känt mig illamående,vart ovanligt känslig för koffein, yr, ont i ryggen,ont i magen, ätit ganska mycket och haft en del humörsvängningar som är utom det vanliga haft brukar ha.och har börjat få.tydliga ådror på brösten samt fruktansvärt ömma bröst.. Har tagit 2 tester men dom har tyvärr visat negativt:( så tjejer vad tror ni? Kan jag vara gravid och ha lågt hcg? Borde jag vänta ett par dagar/vecka till och ta ett nytt test?

Tillägg: i lördags kväll fick jag bruna flytningar och söndags fick jag en blödning som liknade mens samt kraftig mensvärk. Men idag slutade den blödningen..

Så vad kan detta vara? Jag tror inte att det är missfall fick det i somras och då gick de inte till såhär..:/

Borde jag prata med min barnmorska på mottagningen?

• ViktoriaD

Hej ????

Måste frågar er men jag har haft så ont i brösten men mest i bröstvårtorna. Inte alls samma känsla som innan mens kan det vara ett tecken på att man är gravid?

Hade även en blödning, kan har varit mens men då var den två dagar tidig och varade i 2,5 dagar bara. Ont i brösten och bröstvårtor kom efter denna blödning.

Känner också lite typ som ilningar långt nere i magen inte alls som mensvärk.

Vad tror ni kan detta vara tecken på tidig graviditet?

Tack! ????????????

Svar på tråden Ont i brösten, hur tidigt?