• s89

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Hur många månader/år tog det för er att bli gravid efter p-piller stopp? Vilket p-piller åt ni?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_smile}

PS: Min ÄL kom igång samma månad, så jag tror min kropp har återhämtat sig! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?
  • aaaa

Men minipiller ska väl ö.h.t. inte påverka ägglossningen? Om det inte är Cerazette tydligen: "Gestagenet i Cerazette har en kraftig effekt, vilket gör att ägglossningen hejdas. Andra minipiller är inte lika effektiva när det gäller att förhindra ägglossningen." (Källa: 1177.se)

• Jodi

Den där LH-stegringen som ett ägglossningstest visar är just en stegring av ett hormon, man kan ha stegring utan att ha ägglossning sen.

• s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-06 19:03:56 följande:
    jag slutade med cerazette den 6 februari och fortfarande inget plus
    Okej men då har det "bara" gått 2 månader.. Kan ju ta lite tid. Lycka till!
  • MammaTillOliver
    s89 skrev 2010-04-06 21:43:31 följande:
    Okej men då har det "bara" gått 2 månader.. Kan ju ta lite tid. Lycka till!
    aa jo jag vet :) hoppas de tar denna månaden =) hur går det för dej då?
    Du & Jag
  • lollo14

Åt trionetta i ca 10 år, och blev sedan gravid efter första riktiga mensen. Nu är vi igång igen och inväntar första mensen, sedan kör vi. HOppas det går lika fort denna gång.

Lycka till!

• s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 09:40:44 följande:
    aa jo jag vet :) hoppas de tar denna månaden =) hur går det för dej då?
    Jodå vi ligger på{#lang_emotions_wink} Slutade med p-piller 7/3. Så hoppas ju såklart på pluss snart med{#lang_emotions_smile} Men det kan ju ta lite tid, det vet man aldrig. Lycka till!
  • s89
    lollo14 skrev 2010-04-07 10:45:12 följande:
    Åt trionetta i ca 10 år, och blev sedan gravid efter första riktiga mensen. Nu är vi igång igen och inväntar första mensen, sedan kör vi. HOppas det går lika fort denna gång. Lycka till!
    Lycka till !!{#lang_emotions_smile}
  • Tisseltassel

Jag blev gravid andra försöket efter pillerstop.. Ska på inskrivning hos BM idag.

• MammaTillOliver
    s89 skrev 2010-04-07 10:48:05 följande:
    Jodå vi ligger på Slutade med p-piller 7/3. Så hoppas ju såklart på pluss snart med Men det kan ju ta lite tid, det vet man aldrig. Lycka till!
    okej jag slutade 6/2..... de finns många som blir gravida efter 2 månader efter pller stopp så vi får väl hoppas vi är som dom haha!! lycka till =)
    Du & Jag
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?