• s89

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Hur många månader/år tog det för er att bli gravid efter p-piller stopp? Vilket p-piller åt ni?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_smile}

PS: Min ÄL kom igång samma månad, så jag tror min kropp har återhämtat sig! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?
  • Pancakes
    s89 skrev 2010-04-07 11:07:33 följande:
    Det är något ämne där i som kan skada fostret.. Hörde faktiskt det av min mamma också. Hon hade varit på föreläsning om det.. Men alvedon/Panodil kan du använda!
    Då kan mitt missfall hänga ihop med det. Jag tog en Ipren av misstag när jag hade halsfluss.
  • Amira
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 11:06:15 följande:
    tack du =) jag äter ipren vid värk men då slutar jag me det..varför ska man sluta med ipren?
    Som s89 tidigare skrev samt att när jag åt mängder med ipren mot huvudvärk/ svagare migrän varje månad så testade jag aldrig positivt. Testade sedan en månad att inte äta ipren och då blev jag gravid. Så för mig verkar det stämma. Jag vill tro det i alla fall.
  • yellow
    Pancakes skrev 2010-04-07 11:03:57 följande:
    Jag slutade med mercilon (minipiller) som jag ätit i 16 år i sträck i september och plussade fem månader senare. Mensen blev exakt regelbunden från början. Dock har jag precis fått missfall nu i vecka 11 :(Någon som vet om missfallet hänger ihop med att det var första graviditeten efter 16 år med p-piller? Typ att kroppen inte var redo eller nåt sånt?
    Mercilon är väl inget minipiller?
  • FruSen
    s89 skrev 2010-04-07 10:56:53 följande:
    Vad skönt att det gick så fort.. Vilka p-piller åt du sist?
    Jag åt neovletta.
    Innan hade jag ätit trionetta, yasmin (?stavas?), mini-pe, celeste och ett till som jag inte minns namnet på...
    Har inte blivit gravid eller nått med p-piller, men haft småbekymmer med mens och annat vilket är anledningen till att jag bytt sorter då och då.

Lycka till med verkstaden TS!
  • s89
    FruSen skrev 2010-04-07 12:33:13 följande:
    Jag åt neovletta. Innan hade jag ätit trionetta, yasmin (?stavas?), mini-pe, celeste och ett till som jag inte minns namnet på... Har inte blivit gravid eller nått med p-piller, men haft småbekymmer med mens och annat vilket är anledningen till att jag bytt sorter då och då. Lycka till med verkstaden TS!
    Okej! {#lang_emotions_smile} åt också neovletta.. Men har slutat nu i mars. Skönt. Tack!
  • Pancakes
    yellow skrev 2010-04-07 12:00:43 följande:
    Mercilon är väl inget minipiller?
    Är det inte?! Det har jag alltid trott.. Gör det nån skillnad hur fort man blir gravid om det är minipiller eller vanliga?
  • Längtar

4 månader tog det för oss.kommer inte ihåg vad jag åt för p-piller då men nu äter jag mini piller cerazette

• dunderhanna

jag vart gravid när jag åt piller och slutade för ca 4år sedan när vi skulle skaffa en liten..
    men fortfarande inget resultat..:(

• yellow
    Pancakes skrev 2010-04-07 12:41:25 följande:
    Är det inte?! Det har jag alltid trott.. Gör det nån skillnad hur fort man blir gravid om det är minipiller eller vanliga?
    Jag tror inte det iallafall. Åt själv mercilon och jag har iallafall alltid trott att det är p-piller haha. Går säkert att kolla upp någonstans.

Jag har ingen aning om ifall det gör någon skillnad. Det skulle jag inte tro.. fast vad vet jag! {#lang_emotions_laughing}

Kan däremot berätta att jag blev gravid på första försöket efter att jag slutat med mercilon. Däremot slutade det i MF förra veckan som jag nämnt lite längre upp. Men det beror ju inte på p-pillerna.
  • Pancakes
    yellow skrev 2010-04-07 14:09:30 följande:
    Jag tror inte det iallafall. Åt själv mercilon och jag har iallafall alltid trott att det är p-piller haha. Går säkert att kolla upp någonstans. Jag har ingen aning om ifall det gör någon skillnad. Det skulle jag inte tro.. fast vad vet jag! Kan däremot berätta att jag blev gravid på första försöket efter att jag slutat med mercilon. Däremot slutade det i MF förra veckan som jag nämnt lite längre upp. Men det beror ju inte på p-pillerna.
    Mitt slutade ju också i missfall men det är nog inte Mercilons fel att vi fick missfallen. Men trist är det... Man önskar nästan att man slutat med p-pillren tidigare så att man inte kände sån brådska och att så mycket tid försvunnit på det här dumma missfallet.
  • yellow
    Pancakes skrev 2010-04-07 15:51:54 följande:
    Mitt slutade ju också i missfall men det är nog inte Mercilons fel att vi fick missfallen. Men trist är det... Man önskar nästan att man slutat med p-pillren tidigare så att man inte kände sån brådska och att så mycket tid försvunnit på det här dumma missfallet.
    Ja, det är väldigt tråkigt. Usch! Nu känns det bara jobbigt att behöva invänta nästa mens. Min bm sa att vi kan försöka igen efter det. Men det känns så långt bort! Sedan ska man behöva invänta ägglossningen igen och sedan bim. Blä!

När fick du ditt missfall?
  • Pancakes
    yellow skrev 2010-04-07 17:44:23 följande:
    Ja, det är väldigt tråkigt. Usch! Nu känns det bara jobbigt att behöva invänta nästa mens. Min bm sa att vi kan försöka igen efter det. Men det känns så långt bort! Sedan ska man behöva invänta ägglossningen igen och sedan bim. Blä! När fick du ditt missfall?
    Fick reda på det förra veckan men det är inte klart än. Ska ta Cytotec imorn. Jag skulle varit i vecka 12 nu.

Ja, det är bara att ta nya tag. Känns tungt men skönt att veta att man inte är ensam
  • Ellen24

Hej! Kommer in ganska många månader efter här men har läst tråden och behöver verkligen stöd i min tankar just nu! 
    Jag har ätit p-piller Dionorette i flera år kanske 7-8 år! jag slutade med dom för två månader sen och har fått ? bortfallsmensen ? och sen vart min mens sen men tillslut fick jag den 12 dagar efter den skulle kommit, den varade dock bara i 2 dagar och jag fick ingen mensvärk eller nått? Jag skrev med en barnmorska och hon sa att jag kan börja tracka min ägglossning nu! Jag tar ägglossningstest varje morgon men just nu visar dom bara negativt även fast jag ska ha min ägglossning på måndag och detta är dom dagarna innan som jag borde va fertil! 
    Jag vet att vi knappt försökt i 2 månader och kan knappt räkna förra månaden som ett försök eftersom jag inte fått min mens då, men har verkligen sån stress och panik i hela kroppen att jag inte riktigt vet vart min ägglossning är, kommer den komma? osv osv! Ni som blev gravida på andra försöket efter slutat med p-piller, tog ni ägglossningstest eller hur visste ni vart ägglossningen var? 
    Förlåt för lång text?

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?