• lova2010

Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??

är du rädd för att det ska göra ont? det finns emblaplåster att köpa på apoteket utan recept som man kan sätta på några timmar innan och så känns det inte .)

jag är också jätterädd, men jag låg och profylaxandades och tänkte på bebisen :) bra lvning inför förlossnignen sen, hehe ;)

• lova2010
    Ella03 skrev 2010-04-14 12:01:51 följande:
    Tack så jätte mycket för era råd!! Ska absolut försöka att slappna av och min man kommer att följa med mig. Eftersom jag är utomlands, så vet jag inte om det finns emla salva här, men jag ska kolla upp det. Hur som helst är det inte riktigt att det gör ont som är problemet för mig. Jag får bara en sån otroligt obehagskänsla att de suger blod ur mig!! Jag kan nästan få panik bara av tanken. Hoppas att det inte tar alltför lång tid... Vet ni hur mycket blod de måste ta och hur lång tid det normalt sett tar? Tack igen för era svar!!
    det brukar ju ta mindre än en minut, ofta bara 2-3 rör, så du kan nog vara lugn, det är så lite blod. vissa prover kan man ju ta genom ett litet stick i fingret också, och det går ju på nolltid =)
  • lova2010

Jag är likadan, tar också hellre i fingret, hehe :p Tycker att det är något med armvecket som är obehagligt...

Svar på tråden Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??