• Marri88

Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??

Jag är också otroligt spruträdd, berättade det för min barnmorska när vi pratade om att det skulle förekomma blodprover så hon skickade med mig emla salva som jag fick lägga på armvecket en timme innan jag skulle dit.
    Sen hade jag ju även min sambo med mig som höll handen och jag fick ligga ner så det gick jättebra.
    Skulle ta ett annat blodprov när jag var i vecka 36 och det var enda gången som sambon inte kunnat följa med dit och så sa barnmorskan att hon skulle ta blodprov. Blev väldigt orolig men det var ju ingenting att göra åt, hon var ju tvungen att ta blodprov. Så det blev första gången de stack mig utan bedövning och jag var där ensam men jag fokuserade blicken på en punkt och koncentrerade mig på att andas så det gick helt problemfritt och jag kände ingen rusande puls eller att jag skulle vara svimfärdig.
    Känns väldigt bra att veta att jag har klarat att bli stucken utan bedövning för det kan ju hända att de ska sticka mig flera gånger när jag hamnar på förlossningen.
    Men barnmorskan har gjort en sammanfattning till förlossningspersonalen i min journal och skrivit med fet stil att jag är väldigt spruträdd så jag känner mig ganska lugn även om jag inte kan se en spruta på bild utan att bli yr i huvudet.

Vet inte om det här var så mycket till råd men ta upp det med din barnmorska at du är väldigt rädd för det är väldigt vanligt att vara spruträdd så de vet ju hur de ska hantera det. :)
    Hoppas allt går bra och lycka till med bebben!

Svar på tråden Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??