• Ella03

Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??

Är det någon mer som jag?? Jag är otroligt spruträdd och nu har jag fått besked om att jag ska ta en hel del blodprov för blodgrupp, rh status etc. Jag är super rädd och vet inte hur jag ska klara av det!! Är det någon som har nåt tips för att göra det enklare?

• Svar på tråden Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??
  • Ella03

Tack så jätte mycket för era råd!! Ska absolut försöka att slappna av och min man kommer att följa med mig. Eftersom jag är utomlands, så vet jag inte om det finns emla salva här, men jag ska kolla upp det. Hur som helst är det inte riktigt att det gör ont som är problemet för mig. Jag får bara en sån otroligt obehagskänsla att de suger blod ur mig!! Jag kan nästan få panik bara av tanken. Hoppas att det inte tar alltför lång tid... Vet ni hur mycket blod de måste ta och hur lång tid det normalt sett tar? Tack igen för era svar!!

• Ella03

Låter bra! Tar mycket hellre stick i fingret även om det gör ondare... Har så svårt för sprutor i armen!! Huuu... Hoppas att det går super snabbt!!

• Ella03

Tack för alla uppmuntrande svar!! Jag ska försöka se positivt på det hela och koncentrera mig på beben i magen. Tycker ju när jag tänker på det att det är ganska fånigt att bli rädd för sprutan, men kan bara inte bli av med oron... Får bara bestämma mig och gå dit, tänka positivt och så är det väl över ganska snart. Hoppas bara att jag inte gråter floder, vilket jag gjorde förra gången... Sen kanske det kan hjälpa med bedövningssalva. Ska absolut kolla det på apoteket.

• Ella03

Tack alla, ni är så gulliga!! När jag väl tagit mig dit (för här är det drop-in, vilket gör att jag skjuter upp det hela tiden) ska jag berätta hur det gått.

• Ella03

Nu har jag precis varit och gjort sju rör med blodprov!! Har hört att man bara behöver göra tre i SVerige, men här är det tydligen lite mer. Höll på att tuppa av, men istället sprutade tårarna. Vet att det är löjligt, men jag kan inte hejda mig. Dessutom ringde de mig strax efter proven och sa att jag måste komma tillbaka för ett annat prov som de hade glömt bort att ta!! Helt otroligt typiskt!! Nu orkar jag iallafall inte tänka på det utan har bestämt mig för att fira helgen och tänka på det här en annan gång. TRevlig helg alla!

Svar på tråden Otroligt spruträdd. Hur ska jag klara av det??