• Marras

Inga av mina ägg blev befruktade.. =(

Ja, då var man hemma från Umeåkliniken igen..ledsen och tillbaks på ruta 1. Efter 4 intensiva dagar av förväntan och glädje! Åker man hem, lika "tom" som man kom.. Allt gick så bra! Min nedreglering, spturbehandling, allt såg fint ut och ÄP gick kanon! De fick ut 7 ägg, varav 4 inte var mogna? Mannens spermieprov var bra, de skulle få sköta det hela själv.. men inget av de 3 stackars mogna äggen befruktades. Läkaren ringer kl 17:30 på kvällen.. då kl var 17 så drog jag en lättnads suck att de inte hört av sej!.. men icke, jag hade fel.
    Självklart var man inställd på att så mkt kunde gå fel, men jag trodde iallafall att jag skulle få tillbaka embryot.. =/

Nu är det sommaruppehåll..
    Nästa ivf är till hösten då de även kommer göra isci, känns så oändligt långt borta..

Känns verkligen som "alla andra" iallafall får sina ägg befruktade
    Någon där ute i min situation?

Lyckan kommer.. lyckan går.

• Svar på tråden Inga av mina ägg blev befruktade.. =(
  • Marras

Härligt att logga in på forumet och se det ni skrivit.. det är precis sånt jag behöver läsa / höra just nu.. =) Då menar jag såklart inte att jag glädjs åt att ni också vart i denna sits! Men att det för de flesta verkar ordna sej på det ena eller andra viset. Underbart att höra att ni äntligen fått era efterlängtade guldknoppar! =)

Ja, det var verkligen så oväntat och tårarna vill aldrig ta slut.. Jag är konstigt nog lika positivt inställd på att nästa gång då SKA vi bara lyckas! Allt verkar ju vara i sin ordning annars förutom att jag har stopp i bägge äggledare, fick höra att jag var en bra kandidat till just ivf.. och sen detta.

Det känns som jag är tillbaka på ruta ett nu, orkar inte se en gravid kvinna! Än mindre glädjas åt alla barnvagnar som exploderar omkring mej.. just när jag lärt mej leva med tanken på att alla andra är gravida.. att jag var okckså på väg, sååå nära.

Nu känner jag mej som en arg bitter j**la kärring igen!! =(

• Marras

Åh kära nån.. jag är ledsen för er skull Pimpinellan. Har de någon terori varför det inte vill sej? =/ Jag försöker tänka på alla dem där ute som verkligen inte KAn bli gravida.. att jag har stora förutsättningar för det. Men det är ju som så.. alltid någon som har det värre än en själv, och smärtan är ju personlig..
    Nä, jag antar att detta var långa metiden? Då jag sprayade i över en månad med Synarela?

Kramar till dej..

Svar på tråden Inga av mina ägg blev befruktade.. =(