• Nenne666

Min mamma va 12 år när hon fick min bror....

Trocca skrev 2010-05-31 07:04:33 följande:
    jag är närmare 50 och minns det som igår, kommer ihåg artiklarna om mamman. Om det är TS mamma vet jag inte, men händelsen minns jag. Det gjorde så stort intryck på mig då att jag fortfarande kommer ihåg det
    Jo, så har många som minns det beskrivit det för mig oxå irl. Att det gjort stort intryck på deras liv.

Då är det iaf inte helt bortglömt{#lang_emotions_smile}
  • Nenne666
    Xay1de skrev 2010-05-31 08:33:52 följande:
    Tyvärr så bor jag nog i fel landsände, men jag skulle jättegärna ha varit spökskrivare åt dig annars om du inte känner att du kan göra det själv...
    Hm, spökskrivare? Heter det så?

Nä, detta e inget jag vill skriva själv utan vill isf ta hjälp av någon som kan.
  • Nenne666
    Xay1de skrev 2010-05-31 09:37:04 följande:
    Ja en spökskrivare är någon som skriver ner det du berättar åt dem.
    Okii...tack!

Alltid får man lära sig nå nytt..{#lang_emotions_smile}
  • Nenne666
    Francheska skrev 2010-05-31 11:01:16 följande:
    Jag tror på Björn Ranelid.
    Semper Idem skrev 2010-05-31 10:52:32 följande:
    Kontakta Lisa Marklund. Hon kanske är intresserad av din berättelse.
    Hon e bra och det hade vart bra om hon velat, men jag tvivlar...hon e en sån person som lär ha fullt upp iaf.
  • Nenne666
    Siphra skrev 2010-05-31 15:44:09 följande:
    Jag kommer också ihåg detta. Det var en annan tid då. Fri abort kom senare, ungdomsmottagningar också. Det var svårare att få p-medel. Men jag kan ju tänka mig att din mamma TS egentligen inte mådde så bra som barn heller. Ibland så blir sex en ersättning för den ömhet man önskar få från föräldrar. Jag hoppas ditt liv blir mer på dina villkor och att du genom att skriva boken, oavsett om du blir klar, får nån slags bearbetning och förståelse för din mamma, dig själv och alla inblandade. Visst kan det bli bra för en del unga mammor, men jag är glad att varken jag eller mina döttrar inte blev det. Det är svårt att vara förälder oavsett ålder. Och alla barn är inte friska och lättskötta. Och nog har det funnits många så unga mammor genom tiderna, pedofili är inget nytt, och det var vanligt förr att man utnyttjade tjänstefolket sexuellt, även småflickor. Men många dog eller tog livet av sig och barnet. Har inte läst hela tråden. TS hur gick det med din pappa? Lycka till med både bok och liv.
    Jo, det är sant, det är svårt att vara förälder oavsett ålder och visst är det så, att hon inte kom ifrån några lätta förhållanden och jag vet att sex lätt kan bli ett komplement ist för att få kärlek och ömhet.
    Jag har alltid försökt att förstå min mamma...men.

Min pappa finns inte med i mitt liv, jag vart tvungen att bryta med honom, vilket är ett av mina viktigaste och bästa val jag har gjort. Vet inte hur han mår, men han fick iaf hjärnblödning som 30-åring och har väl en del men från det.

Jag känner att jag faktiskt är ganska klar över allt som har hänt och jag mår faktiskt inte speciellt dåligt för sådant idag, ibland kan det la kännas, men det är inte värre än så...

Hjärnan går på högvarv dom senaste dagarna och det känns väldigt bra att faktiskt berätta om detta och om jag får möjlighet att göra det genom en bok, så kommer jag göra det.
    Det känns riktigt bra faktiskt.

Genom åren har många varit på mig om att göra just det här, men har backat eller lagt såna funderingar åt sidan, men nu verkar den tanken ha tagit fart på riktigt.

Tack för dina tankar kring det här.

Jenni
  • Nenne666
    Bullebulle skrev 2010-05-31 14:26:54 följande:
    Ge ut en bok kvinna, jag vill läsa!! Hoppas du hittar någon som är intresserad. Jag tror ärligt inte det är svårt. Leta reda på gamla artiklar på biblioteket och samla ihop dessa som ett underlag. Kontakta ett bokförlag och hör dig för hur du ska gå till väga! Jag vet inte tyvärr men de kannske kan hjälpa till!
    Hehe, jo.
    Jag hoppas oxå att jag kommer hitta nån som är intresserad av att hjälpa mig med detta och det känns riktigt kul att man får sådan respons i att göra det.

Jag har kommit i kontakt med ett ställe som har det i sitt arkiv, jag måste finna en dag att ta mig dit och det blir först i nästa vecka isf (jag bor inte i gbg längre). Därifrån kommer jag att kontakta olika författare och bokförlag.

Tack för ditt inlägg som hjälper till å peppa mig{#lang_emotions_smile}
  • Nenne666
    Xay1de skrev 2010-05-31 08:33:52 följande:
    Tyvärr så bor jag nog i fel landsände, men jag skulle jättegärna ha varit spökskrivare åt dig annars om du inte känner att du kan göra det själv...
    Alla förslag är välkomna, så får man utvärdera sånt sen. Men det är kanske som du säger, det krävs ju att man ska kunna träffas relativt ofta för att få ihop det och då har ju avståndet en stor betydelse.
    Men kul att du visar intresse{#lang_emotions_smile}
  • Nenne666
    tyson81 skrev 2010-05-31 19:23:13 följande:
    Jag läser mer än gärna. väntar och kikar i bokhyllorna f.o.m nu =)
    Arwids mamma skrev 2010-05-31 18:00:33 följande:
    Jag vill läsa boken NU!!!!
    Hehe, vad kul{#lang_emotions_smile}

{#lang_emotions_flower}
  • Nenne666
    snos81 skrev 2010-05-31 20:28:42 följande:
    hej för ett par år sedan berättade min sambo om hans kompis som bor i göteborg som brukade tillbringa sina lediga dagar här i värmland. han hade en kompis (bästis) när han va yngre vars mamma fick han när hon va tolv år. kan detta vara din mamma. jag berättade för min sambo igår att jag hade läst detta och då sa han att det måste va samma person. vet inte men det kan nog vara så kanske
    Jag kände dom flesta av min brors vänner när vi va yngre... Intressant.
Svar på tråden Min mamma va 12 år när hon fick min bror....