Fler som förlorat barn i blodförgiftning?
För en vecka och en dag sedan dog vår älskade lilla son, 80 dagar gammal.
Första provsvaren säger akut blodförgiftning av pneumokocker. Finns det någon fler som fått samma orsak?
För en vecka och en dag sedan dog vår älskade lilla son, 80 dagar gammal.
Första provsvaren säger akut blodförgiftning av pneumokocker. Finns det någon fler som fått samma orsak?
Vill bara ge dig en stoooooooooooooooor kram!
Vår son dog av blodförgiftning men det var i sviterna efter en brusten blindtarm.. Skickar en bamse kram Anna
Vår Elias dog för två år sedan av blodförgiftning orsakad av klebsiella. Han fick blodförgiftningen p.g.a att han var leversjuk.
Stor kram!
Vår lilla kille var helt frisk innan. Känns så overkligt. Har aldrig hört talas om att man kan dö i den typen av förgiftning. Pneumokocker är ju jättevanligt...
Gammalt inlägg det här. Men min dotter 2 år. Blev några dagar innan julafton 2015 akut sjuk. Spydde på morgonen, fick skyhög feber 40-41 grader.
Vi gav Alvedon o trodde de va vanlig virus.
Senare på kvällen fick hon utslag som blåmärken på hela kroppen och blev allt sämre... vi fick ingen kontakt med henne.
Ringde in och vi fick komma in akut.
Dom tog prover och satte dropp och gav henne antibiotika direkt in i blodet.
Låg på IVA första natten. Fick då veta att hon hade blodförgiftning och meningit.
Låg inne i en vecka med dropp och antibiotika hon fick en CVK på halsen. Bara några dagar senare va hon uppe på benen och började äta.
Hon blev allt bättre o bättre:)
Idag mår hon hur bra som helst, och inga men efter meningit en.
Jag är då oerhört tacksam för att allt gick bra.
Och jag beklagar er som mist era barn:(
Charlotte91, vill du skriva privat till mig? Då jag går igenom samma som hände med din dotter önskar jag gärna få fråga dig lite 🙏
Till TS beklagar 🙏 nu var detta ett gammalt inlägg, hoppas ni alla mår bättre idag ❤️