• Anonym

Kille - behöver hjälp från någon som har gjort abort!!!

Hej!

Jag och min tjej gjorde abort runt denna vecka snart ett par år sedan. Min tjej påstår alltid att jag har förträngt händelsen och att jag inte pratar så mycket om den aborten. Dvs. att jag inte delar hennes sorg.

Jag vill gärna visa henne nu på årsdagen att jag delar hennes smärta och visa att jag oxå har blivit illa berörd av aborten.

Är det någon som har råd lr förslag på hur jag skall gå tillväga? Om du hade gjort abort, vad skulle du vilja göra lr höra från din kille på årsdagen av aborten?

Tack för att ni delar med er.

• Svar på tråden Kille - behöver hjälp från någon som har gjort abort!!!
  • Anonym

En liten nalle kanske, med en liten lapp som t.ex "Vi glömmer dig aldrig" tillsammans med abortdatumet.

• Anonym (Öhh)

Jag kanske är okänslig, men jag tycker nog att man ska lägga en abort bakom sig. Man har valt att avbryta en graviditet (om det inte är av medicinska skäl förstås, och då ÄR jag okänslig) för att det inte skulle bli ett barn.
    Jag har själv en abort i ryggsäcken och för mig skulle det kännas makabert att uppmärksamma den år efter år. Sorgen efter aborten satt i i många år och den fick jag bearbeta. I efterhand önskar jag att jag förstått att ta proffesionell hjälp med detta.

Men en abort är en abort. Det är inte ett förlorat barn. Lägg det bakom er och gå vidare. Och du behöver inte ha dåligt samvete för att du inte bär med dig den på samma sätt som din tjej. Hur skulle du kunna det? Du har inte gjort aborten, du har inte haft de känslomässiga hormonerna som rusat runt och föreberett kroppen på en graviditet. Se till att din tjej släpper den känsomässiga utpressningen på dig och hjälp henne istället att gå vidare.

• Anonym (gw)

Varför gjorde ni aborten är väl en ganska relevant fråga?

Var det ett skadat barn, eller liknande? Eller vad mamma för sjuk?

En abort är en abort och utan rimliga skäl till den anser jag det vara rent oförskämt att ta sig rätten att sörja den.

Hon låter som en gnällig ältare.

• MickeN1973

Hon ska se till att släppa aborten,  och komma vidare i livet.

Givetvis ska händelsen bearbetas, och det är hennes ansvar.

• Mamsis

Alla hanterar sorg på olika sätt. Om hon ännu inte kommit vidare i livet efter aborten så bör hon söka hjälp. Inte av dig utan av ett proffs.

Gjorde hon abort för att du inte ville ha barn just då? Då kan jag mer förstå hennes reaktion, men det var ändå hennes val att göra abort även om du 'tvingade' henne så det är hennes sak att komma över det.

Tycker det låter högst wierd att uppmärksamma en abort på detta vis. Och nu menar inte jag heller i de fall man av hälsoskäl tvingats avbryta graviditeten.

• idiblon yes

Öh, hon behöver nog växa upp och sluta bete sig som en omogen martyrflickunge som vill ha nån underlig bekräftelse från dig.

Förutsatt att inte något som räknas upp i inlägg #3 föranledde det hela.

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    idiblon yes skrev 2010-06-06 10:44:31 följande:
    Öh, hon behöver nog växa upp och sluta bete sig som en omogen martyrflickunge som vill ha nån underlig bekräftelse från dig.

Förutsatt att inte något som räknas upp i inlägg #3 föranledde det hela.
    Ah just det, förutsatt att det inte var du som fick henne att göra aborten också.
    Vilar vid denna källa...
  • Lavish
    idiblon yes skrev 2010-06-06 10:45:14 följande:
    Ah just det, förutsatt att det inte var du som fick henne att göra aborten också.
    Vilar vid denna källa...
    Om det var TS som fick tjejen att göra aborten känns ju en nalle och "vi glömmer dig aldrig" än mer makabert. Men hon kanske vill att han ska uppmärksamma henne, att hon offrade något viktigt för hans skull?
  • idiblon yes
    Lavish skrev 2010-06-06 11:24:29 följande:
    Om det var TS som fick tjejen att göra aborten känns ju en nalle och "vi glömmer dig aldrig" än mer makabert. Men hon kanske vill att han ska uppmärksamma henne, att hon offrade något viktigt för hans skull?
    Jag menar att då anser jag inte tjejen i fråga vara lika dum som jag annars gör. Då är det väl inte så mycket sorgen det handlar om, utan ilska mot honom. If you know what I mean.
    Vilar vid denna källa...
  • kalin

Har gjort aborter och har ingen aning om nar arsdagarna ar. Det ar verkligen inget jag vill uppmarksamma. Ge abslout ingen nalle med "vi glommer aldrig". Att glomma och ga vidare ar precis vad hon borde gora.

Svar på tråden Kille - behöver hjälp från någon som har gjort abort!!!