• mammaNena

Ruvardag 17

jag tog 3 progesteron/dag. så det kändes inte så konstigt tycker jag.
    Men testa istället! Bara för att du fick neg på RD 13 så betyder ju inte det att du nödvändigtvis måste få det på RD 17. Jag fick inte plus (svagt plus) innan någon dag innan TD.

• mammaNena
    pippilott skrev 2010-06-10 18:33:55 följande:
    men, varför ska jag bara ta 1 då?
    olika kliniker, olika riktlinjer. jag skulle dessutom hålla på i minst 3 veckor efter jag plussat på TD, men har hört de som bara skulle ta någon dag efter.
  • mammaNena
    pippilott skrev 2010-06-10 18:37:16 följande:
    oj, och jag ska sluta samma dag som jag Testar...konstigt hur dom gör olika!
    då går du inte på CA i GBG!?!
  • mammaNena
    Sun74 skrev 2010-06-10 19:00:51 följande:
    Kanske ska tillägga att jag har PCO-S och problem med ägglossning på naturlig väg, vilket kan vara anledningen till extra hormondoser.
    jag har oxå PCO och ingen egen äl, så jag tror ändå mer på att det är olika från klinik till klinik! vilken går du på?
    Jag hade TD på RD 17 kom jag på nu, och testade plus först på dag 15. har bilder i mitt galleri på testen, och det som är svagast ( inte "spökstrecket" dock) är det från dag 15 och dagen innan det hade jag fått neg.
    Jag behövde som tur va bara göra 1 IVF och han ligger här nu, 5 veckor gammal
  • mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 21:10:22 följande:
    Sun, just nu bor vi Polen pga min mans jobb. Det här försöket har vi betalt själv. Alla tidigare försök har vi gjort i Paris och de var gratis. Man har rätt till 4 IVF + FET. Har tva IVF försök kvar där, + tva i frysen. Men det blev lite för stressigt med alla resor (det tva sista försöket gjorde vi i Paris fast vi egentligen bodde här). 

Hoppas verkligen pa positivt besked för dig imorgon!!  
    Får man fråga vad ivf:et kostade i polen? vi betalade oxå själva och det blev ca 25000 inkl. medicinerna.  och då hade vi rabatt iom att vi gjorde på distans från varberg.
  • mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 21:45:01 följande:
    Helena, visst kan du det! ca 23 000 gick det pa inklusive medecinerna (inget högkostnadskort eller liknande tyvärr). Medecinerna är verkligen en stor kostnad. Men det far det ju vara värt Var gick du nagonstans?
    jag gick på carlanderska i gbg. Vi betalade 23000:- för själva ivf behandlingen. 17000:- till CA och 6000:- till den gyn som jag har i varberg. och då gjorde ju ca "bara"  ÄP och ET, resten gjordes i vbg. jag såg oxå vad alla medeciner kostade utan högkostnaden, tur att det finns här, annars hade det blivit betydligt dyrare!
  • mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 22:45:56 följande:
    Oj, ja da är det verkligen mycket billigare i Polen om man lyckas hitta en lösning sa att en svensk läkare kan skriva ut medecinen!
    du, det där satt jag precis och funderade på. nackdelen är nog att det är svårt att hitta den där läkaren som ställer upp och skriver ut i det fallet
  • mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 22:52:01 följande:
    Men vad jag har förstatt sa funkar det sa för de som gör ÄD utomlands? Det borde väl inte vara nagon skillnad? Eller...? Obestämd
    nej då borde det ju funka.. men en fördel är nog att ha någon man känner som kan skriva ut, eller en väldigt snäll gyn

Hoppas det går bra idag, håller tummarna!
  • mammaNena

nej, attans oxå! men jag håller fortfarande mina tummar om du fortfarande inte fått mens!
    Jag gjorde ivf:en i augusti, och mitt måtto va att leva loppan hela sommaren Så som pippilott skriver, lev livet i sommar och ta nya tag isf efter sommaren!

Svar på tråden Ruvardag 17