• Sun74

Ruvardag 17

Hej!
    Jag är på ruvardag 17 med testdag imorgon på dag 18. Ingen mens eller blödning ännu. Anledningen till att jag inte vågar hoppas är att jag tjuvtestade negativt RD13. Är det någon som varit i liknande situation?
    Detta är min andra IVF (ET sist, nu FET). Förra gången började mensen lite grann på RD15 och mer ordentligt RD16. Usch, det här är ju värsta psykiska terrorn!
    Jag har haft "mensvärk" till och från under hela ruvartiden. Lite ömma bröstvårtor, men inte i själva brösten. De senaste dagarna har det tillkommit illamående från och till under dagen. Ska jag våga hoppas?? Den enda skillnaden från förra gången är att det är FET i stället för ET och att jag förutom 2 progesteron vagitorier/dag även tar 3 tabletter Femanest (östrogentabletter) per dag.

• Svar på tråden Ruvardag 17
  • pippilott

va? tar du 2 progesteron sticker om dagen? och tabletter= vad gör dom då?Jag tar bara en progesteron"stick", på morgonene!
     jag tror du ska testa, hade jag gort, jag tror du är gravid!! låter ju som det ju!!!! Hoppas hoppas!! Håller tummarna för dig!!!Cool

• mammaNena

jag tog 3 progesteron/dag. så det kändes inte så konstigt tycker jag.
    Men testa istället! Bara för att du fick neg på RD 13 så betyder ju inte det att du nödvändigtvis måste få det på RD 17. Jag fick inte plus (svagt plus) innan någon dag innan TD.

• gwendelyn

Hej,
    Jag tog oxå 3 progresteron om dagen. Hade testdag på dag 14 eller 15, och det blev plus! Det låter som om du har gravid symptom, så jag tror nog du kan testa. Jag har gjort 3 st IVF.
    Lycka till!

• mammaNena
    pippilott skrev 2010-06-10 18:33:55 följande:
    men, varför ska jag bara ta 1 då?
    olika kliniker, olika riktlinjer. jag skulle dessutom hålla på i minst 3 veckor efter jag plussat på TD, men har hört de som bara skulle ta någon dag efter.
  • pippilott

oj, och jag ska sluta samma dag som jag Testar...konstigt hur dom gör olika!

• mammaNena
    pippilott skrev 2010-06-10 18:37:16 följande:
    då går du inte på CA i GBG!?!
  • pemi
    pippilott skrev 2010-06-10 18:37:16 följande:
    Det beror på varför man har progesteronet. Jag fick ta till ända till v 7 eller om det var ännu senare då jag väntade dottern. Detta då jag fått ett MA tidigare. Har progesteron både pga det och att jag har kort lutealfas (tiden mellan äl och mens). Egentligen vet de inte om preogesteronet har någon direkt effekt, men skadar ju inte heller.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Sun74

Tack för input och uppmuntrande ord!

Pippilott - det verkar helt enkelt vara olika från klinik till klinik. Jag kan inte svara på varför jag tar tre hormontabletter utöver 2 vagitorier. Dessutom - ifall det skulle bli positivt så ska jag fortsätta med allt detta till v.12! Det kan jag i och för sig stå ut med om det skulle bli positivt...

Jag har läst några exempel på personer som testar negativt på TD och ändå inte fått mens, men jag har inte läst så många exempel när man har TD på ruvardag 18. Om mensen inte kommit tänker jag testa imorgon kväll, fredag. Jag tänker att kroppen kanske vill att jag ska stå ut hela arbetsveckan utan ovälkommen mens, så får jag ta itu med det under helgen...alternativt ta itu med ett positivt resultat

Gwendylin: Är du fortfarande gravid? På tredje försöket?

Svar på tråden Ruvardag 17