Sun74 skrev 2010-06-10 19:22:20 följande:
Det är min andra IVF. Första gången tog jag bara vagitorier 2 per/dag, fast då var det ju ET nu FET, därav östrogentabletterna tror jag.
Man får försöka lita på att läkarna vet vad de gör, men visst kan det kännas osäkert när kliniker gör så olika! Var befinner du dig i behandlingen? Har du gjort flera behandlingar? Innan dessa två IVF gjorde jag 7 hormonbehandlingar (först med tablett Pergotime, sen med sprutor Puregon) i hopp om att få igång ägglossning och fixa det utan IVF. Några ggr fick jag ägglossning, men det blev inget ändå, därefter blev det IVF. Positivt i eländet är att jag har hört att PCO:are ofta har fina ägg, en stor äggreserv och ägg längre upp i åldrarna (statistiskt sett alltså, det är förstås individuellt)!
Jo,jag litar på min läkare, hon är superduktig!! men man blir lite fundersam ja!
Jag är påruvardag 3, hade ET på måndag. Är ¨vår första riktiga IVF, vi har också haft, tror det var 5 ronder med pergotime, enkel och dubbel dos..det hände inget...men vi fick aldrig puregon förre vi var på IVF-kliniken...konstigt det också, att du fick det innan och jag inte...!jaja, jag vet iallafall att min förra läkare var ett riktigt miffo, som gjorde att hela processen tok 3 år, som egentligen bara ska ta 1,5 år...
Jag har också hört det om PCO-are, men man vet ju aldrig, är ju individuellt det också..och när jag då läser om alla som får ut över 15-25 ägg vid ÄP, och jag fick 5...då blir jag ännu mer fundersam...hmm...borde inte jag med PCO fått fler än "vanliga" kvinnor? fint att vi kan få ägg längre upp i åldrarna, men det hjälper inte mig nu....!! om du förstår, vilket jag nästan till hundra tror du gör!