• Lilli77

Ruvardag 17

Sun, hoppas verkligen pa ett fin fint plus till dig imorgon!!  

Ville bara "varna" att de gangerna jag tagit östrogentabletter sa har jag aldrig fatt mens förrän jag slutat med dom.  Sa din läkare nagot om det? Jag tog i och för sig inte samma tabletter som dig sa det kanske inte alls är samma! Hoppas det!

• Lilli77

För mig har det varit sa, om jag förstar det hela rätt sa hjälper det ju till att bygga upp slemhinnan.

Du fragade vad vi trodde och berättade vad för medecin du tog och därför berättar jag om min erfarenhet. Jag hoppas ju sa klart för dig och att du inte far samma erfarenhet! Självklart sa behöver ju inte det betyda samma för dig, och det hoppas jag att det inte gör. Vi försöker fortfarande, nu första gangen utan just östrogentabletter sa jag vet inte om jag ska förvänta mig mens eller inte.

• Lilli77

Sun, det klart att det finns hopp!!!! Den enda gangen jag har plussat sa gjorde jag det jättesent, tror att det var RD 14 eller sa. Sa hoppet far du inte ge upp! Jag minns att jag var himla besviken efter IVF 1 att min läkare inte nämnt att mensen troligen skulle utebli.. Kände mig lite lurad.

Ja vi har försökt en massa sa det är inte sa upplyftande läsning tyvärr. 2 IVF, 3 FET. Efter IVF 2 fick jag missfall i vecka 7. Nu har jag precis fatt tva tillbaks efter IVF 3 och har tva langa veckor framför mig .

Hoppas pa goda nyheter imorgon!

• Lilli77
    Sun74 skrev 2010-06-10 19:29:33 följande:
    Lilli77: Åh vad jag hoppas att det ska gå bra när ni försökt så många gånger. Att du i alla fall har blivit gravid en gång bådar gott som jag förstått det, då kan du bli gravid, även om det förstås var tråkigt att höra att det blev missfall.

Hur kommer det sig att ni satt in två embryon? Jag skulle gärna göra det (jag är tvilling själv, så det känns helt naturligt!), men jag förstår att det inte är rutin, utan att det krävs särskilda skäl. Eller det kanske också varierar från klinik till klinik. Om det här inte lyckas har jag två embryon kvar i frysen och jag skulle gärna sätta in båda två om jag fick! Men först hoppas jag förstås på morgondagen. Tack för stödet!
    Tack söta du! Förresten, jag missförstod nog dig i ditt första svar till mig. Jag trodde att du var ironisk när du skrev "tack för uppmuntran". Inte alltid sa lätt över internet

Vi bor utomlands och här har de inte alls samma regler när det gäller ett eller tva embryon. Pa kliniken jag gar nu kan de i vissa fall sâtta in tre om de är av dalig kvalitet Förvånad

Jag hoppas oxa pa morgondagen för dig, och att ni kan använda frysisarna till syskon!
  • Lilli77

Sun, just nu bor vi Polen pga min mans jobb. Det här försöket har vi betalt själv. Alla tidigare försök har vi gjort i Paris och de var gratis. Man har rätt till 4 IVF + FET. Har tva IVF försök kvar där, + tva i frysen. Men det blev lite för stressigt med alla resor (det tva sista försöket gjorde vi i Paris fast vi egentligen bodde här). 

Hoppas verkligen pa positivt besked för dig imorgon!!  

• Lilli77
    mammaNena skrev 2010-06-10 21:38:08 följande:
    Får man fråga vad ivf:et kostade i polen? vi betalade oxå själva och det blev ca 25000 inkl. medicinerna.  och då hade vi rabatt iom att vi gjorde på distans från varberg.
    Helena, visst kan du det! ca 23 000 gick det pa inklusive medecinerna (inget högkostnadskort eller liknande tyvärr). Medecinerna är verkligen en stor kostnad. Men det far det ju vara värt Var gick du nagonstans?
  • Lilli77
    mammaNena skrev 2010-06-10 22:44:04 följande:
    jag gick på carlanderska i gbg. Vi betalade 23000:- för själva ivf behandlingen. 17000:- till CA och 6000:- till den gyn som jag har i varberg. och då gjorde ju ca "bara"  ÄP och ET, resten gjordes i vbg. jag såg oxå vad alla medeciner kostade utan högkostnaden, tur att det finns här, annars hade det blivit betydligt dyrare!
    Oj, ja da är det verkligen mycket billigare i Polen om man lyckas hitta en lösning sa att en svensk läkare kan skriva ut medecinen!
  • Lilli77

Men vad jag har förstatt sa funkar det sa för de som gör ÄD utomlands? Det borde väl inte vara nagon skillnad? Eller...? Obestämd

• Lilli77

Sun, hur har det gatt idag? Tänker pa dig!

Svar på tråden Ruvardag 17