• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Tack för era inlägg tjejer. Tryggt att veta att man inte är ensam där ute.

Det är väl snart testdags för dig Linköping? Hoppas att du får ett vackert Plus och jag holler tummarna för dig. Otroligt spännande berätta gärna hur det går!

Inanna, beklagar värkligen att det inte gick vägen förra gången Rynkar på näsan. Men du har ju 3 hela FET försök till.  Det är ju super spännande. Hoppas, hoppas att det går bättre nästa gång. Häng gärna kvar i tråden så följs vi åt!

Själv väntar jag på min näst sista mens innan jag påbörjar min första behandling ca den 4/8. Just nu krånglar mensen, räknade med att den skulle komma senast igår, men hoppas att den kommer överhuvudtaget så snart som möjligt. Har haft ganska stressigt på siståne. Tacksam för tips att skynda på mensen Glad

• turlid70

Tack för en glad historia Anirac. Ska överväga med donerat ägg om vi inte lyckas med vår IVF i augusti/septermber.

Min mens har kommit! Är så glad (det är nog första gången någon är glad över sin mens Skrattande), kroppen sköter sig alltså. Det var nog önsketänkande att mensen skulle komma tidigare. Idag är det exakt dag 28 från förra gången, så att inga konstigheter med det. Det var nog min PMS som spökade i ca 10 dagar, brrrrrrrrrrr, vad jobbigt, men nu så är vi på banan igen.

Spaystart 4/8 håller så länge!

Ha en bra dag allihopa! Tusen kramar alla kämpare!

• turlid70

Härligt Oceanney! Stor grattis till graviditeten! Var gjorde ni behandlingen?

25% chans kan tyckas är för lite, men för oss är det nästan 100 gånger mer än vanligt. Vi ska också göra en ICSI på Karolinska. Det är vår sista chans innan jag blir för gammal för deras regler, sen måste vi betala själva för behandlingen. Vi hoppas så klart att vi lyckas på första försöket :))

• turlid70

Jag trodde också att åldersgränsen i Stockholm var 38 år på statliga kliniker och då har vi egentligen lagt ner planer på barn överhuvudtaget. Så plötsligt blev jag gravid, vilken lycka, ofostrig graviditet var det dock och jag fick missfall på julafton i fjol. Då tog jag kontakt med vår tidigare fertilitetsläkare för att kolla upp våra chanser igen och han sa att våra chanser hade sjunkit typ 50 ggr sedan sist Gråter men åldersgränsen har höjts till 40 år och kön för få en behandling har minskat Glad. Vi fick tid på Karolinska den 31/5 för planering och nu är vi på gång. Vi hoppas så innerligt att vi lyckas på första försöket, annars hinner vi kanske med en FET också innan jag fyller 40 i november. Efter det får vi vända oss till privata kliniker, men vi har inte råd med många behandlingar tyvärr.

Ja, jag har två barn från tidigare äktenskap, men är tillsammans med min nya man i 12 år snart. Den där gången i december i fjol var vi närmast ett barn vi kunde komma under alla dessa år. Jag tror att jag klarar av en graviditet om jag lyckas bli gravid, men det är just det som är problemmet, har endast en fungerade äggledare (pga kejsarsnitt båda gångerna förut) och gubben har alldeles för få spermier och de är slöa.

Jag hoppas också på mirakel för mig själv och för er andra! Kram!

• turlid70
    Linköping68, hur går det för dig? Har du testat om ägget har tagit sig? Hoppas innerligt att så är fallet. Kram.
  • turlid70
    xanni skrev 2010-06-21 22:17:02 följande:
    Hej tjejer!

Har två barn, bägge genom IVF. Det första föddes två veckor innan jag fyllde 42 och det andra 2 månader innan jag fyllde 44, jag har inga barn sedan förut.

Linköping68, här har du en lkpg-bo till! Hoppas på ett stort Plus för dig!
    Tack för solskenshistoria! Hoppas verkligen att vi alla här följer i dina spår! Kram!
  • turlid70

Oerhört spännande Linköping68. Förstår din oro inför test, men om man ska tro på statistiken här i tråden så är det ju goda odds utan tvekan.

Sen ska man komma ihåg att det går bäst för graviditeterna som man inte känner av något särskilt i början. Lycka till i morgon Drömmer !

• turlid70

Hur mår du Oceannay? Tiden tickar på och du känner redan av massa trevliga gravsymptom? Har du gjort VUL eller väntar du? Är det du som bor i Frankrike, gör man VUL där?

• turlid70
    Linköping68, det är inte kul med trist minus. Klen tröst kanske, men det rekomenderas inte att testa på kvällen. Vänta ett par dagar och testa igen om du orkar.

Tusen styrkekramar till dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?