Jag trodde också att åldersgränsen i Stockholm var 38 år på statliga kliniker och då har vi egentligen lagt ner planer på barn överhuvudtaget. Så plötsligt blev jag gravid, vilken lycka, ofostrig graviditet var det dock och jag fick missfall på julafton i fjol. Då tog jag kontakt med vår tidigare fertilitetsläkare för att kolla upp våra chanser igen och han sa att våra chanser hade sjunkit typ 50 ggr sedan sist men åldersgränsen har höjts till 40 år och kön för få en behandling har minskat . Vi fick tid på Karolinska den 31/5 för planering och nu är vi på gång. Vi hoppas så innerligt att vi lyckas på första försöket, annars hinner vi kanske med en FET också innan jag fyller 40 i november. Efter det får vi vända oss till privata kliniker, men vi har inte råd med många behandlingar tyvärr.
Ja, jag har två barn från tidigare äktenskap, men är tillsammans med min nya man i 12 år snart. Den där gången i december i fjol var vi närmast ett barn vi kunde komma under alla dessa år. Jag tror att jag klarar av en graviditet om jag lyckas bli gravid, men det är just det som är problemmet, har endast en fungerade äggledare (pga kejsarsnitt båda gångerna förut) och gubben har alldeles för få spermier och de är slöa.
Jag hoppas också på mirakel för mig själv och för er andra! Kram!