• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vilma 32: Underbart med Plus ! Supergrattis ! Det finns inget mer underbart än att få plus! Håller tummarna att allt ska gå bra!

• sushikatten

Näää vilket skit väder ! Här nere i Götet regnar det för fullt!

Innan 68: Härligt att höra att det är på gång. Calanderska är superduktiga och har en mycket trevlig personal.
    Ja det är helt rätt som du tänker ta bort p och köra på FET. Jag känner också att det är större möjlghet att det funkar med FET och blastisar. Har sett i någon statistik.

Vinkar till Er andra;)

• sushikatten

blaise: Underbart att höra när man tror på det som minst! Ja  ni vet tjejer det går upp och ner och just nu är det väldigt mycket ner.

• sushikatten

oceanney: Jag hoppas att få göra FET denna månaden men har inte ringt kliniken denna vecka. Har börjat jobba och tiden bara springer i våg.

innana68: jag har hört att under 9 är bra. Själv har jag 5,1 och är också 68. Man tittar väl också på AMH värdet som är väl antal ägg och FSH är kvaliten på äggen. Det bästa resultatet är väl att göra båda proven. Tyvärr så gör inte alla kliniker det för det kostar lite. Lycka till med operationen!

• sushikatten
    Tuvalina skrev 2010-08-26 15:40:21 följande:
    Tack! Jag tittar gärna in här... jag vet ju inte än hur detta kommer gå heller. Jag vill gärna se hur det går för er! Gravida runt 40, finns det ett sånt forum?

Anne
    Underbart och mirakel sker! jätte grattis!

Och en 40 gravid tråd hoppas man komma till. Idag var det insättning av en blastis och nu ska man ruv i 14 dagar vilken resa?
  • sushikatten
    Inanna Li skrev 2010-08-28 14:18:38 följande:

sushikatten - grattis till en lyckad insättning av en blastis! Hoppas ruvandet går hela vägen nu!

Tack Innana68! Det måste ju gå vägen någongång.
  • sushikatten

Innana68: Härligt att komma igång. Jag satt in en blastis 5 dagars på dag 6. Vet inte varför! Ska du göra stimulerat eller ostim?

• sushikatten
    turlid70 skrev 2010-09-17 13:19:47 följande:
    Nej, jag tror jag testar på dag 10 i så fall:)) Dessa vagitorier gör mig galen!
    ja det är skitsvårt att hålla sig från test och jag har du långtidsodlat så kan du se redan från dag 8 men inte helt säkert. Förstår att du har svårt att hålla dig ifrån testfrestelsen. Håller tummarna.
    Snösport skrev 2010-09-15 09:33:31 följande:

Åh, alla får vi olika besked , kasnke för våra kroppar lever var sitt liv
    Enligt en läkare i Falun som jag ville ha råd av efter vår 3:e IVF så tror han att vi fortfarande har goda chanser...om jag får fram ägg för de är få , men får jag det så har de de två sista gångerna med Menopur varit jättefina. Så vi testar en gång till med hans stöd då.   Tror dock inte jag har ägglossning denna månad...och fortfarande hård mage så nu blir det nyttigt ett bra tag så jag inte är yr jämt.

Lycka till alla...Linköping68... vi är ju i samma ålder. Samla fakta och fråga olika så kan ni ju bedömma situationen utifrån det.  Jag kände egentligen för att vila då hoppet började tryta men kände mej inte mogen för ÄD än, så utgå från fakta och bedöm er situation eller få hjälp av ngn att bedömma alla svar ni får/fått---inte bara att du är i en viss ålder alltså.

Lycka till så hoppas jag att vi snart får varsin liten bebis.

snösport: sitter i samma situation som du och vi kör på ett 4:e ivf försök. Läkaren sa att det är som ett lotteri nu när man fyllt 40 men ändå att chanserna fanns. Jag har bra värden men känner att jag inte orkar och lägger inte mer pengar på det. Känns lite meningslöst !
    Inanna Li skrev 2010-09-13 16:35:02 följande:

Om man inte har manlig faktor med i problematiken så ska man ju inte ge upp med hemmaförsöken. Jättefiffigt Turlid med egentillverkad inseminationsspruta.

Ja funderar om det är någon idé har nu försökt mellan ivf  gångerna men inget händer. Vet att vi behöver göra oftare men lusten finns inte där och jag har jätte svårt för det. Men funkar det inte nu med ivf får vi nog ligga på med eau naturel;)))))
    En dum fråga: Varför ska man inseminera istället?
  • sushikatten
    linköping68 skrev 2010-09-17 20:16:11 följande:
    Jaha, då fick vi ännu mer negativa besked. Hemortsläkaren vi gått hos har nu sagt att vi inte får fortsätta hos dem och de 3 kliniker de har kontakt med. Detta pga av min ålder, vikt, högt FSH 12 och senast svaret på AMH 0,679.
    De näst intill sa att det var kört. Jag proppsade på att vi vill göra försök trots låga chanser mend et var blankt nej.

Så var det med det. Ska nog gråta en skvätt Gråter 
    svarade dig på en annan tråd och ser att du även har kollat FSH:et. Nääää vet inte då vad man ska göra. Innana säger att man ska fortsätta på hemmafront och det är precis det vi tänker göra om det inte funkar. Ingen dum idé. Kolla ändå andra kliniker. själv går jag på Calanderska i Göteborg. Ring och fråga.
  • sushikatten
    capria skrev 2010-09-18 17:13:20 följande:
    Hejsan,

Vill bara tala om att jag är snart 40 och gjorde ÄP 3/9 (korta metoden), fick ut "bara" tre ägg, men alla blev befruktade. Är IVF1
    RD12 idag och testade plus igår. TD är egentligen på måndag, men det var inte lätt att låta bli.

Kram till er alla
    Grattis capria! Ja man ska inte ge upp;))
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?