• af klimt

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla.. imorgon ska jag på första mötet på huddinge,är nervös för vad som ska säges, vilken ska man göra långa, korta... och hur många fösök kommer man hinna med innan 40(31 okt)..självklart hoppas man på att en gång ska räcka Drömmer är det nån som har lust att dela med sig om sina upplevelser av första besöket? tack

• af klimt
    turlid70 skrev 2010-09-02 20:23:47 följande:
    Har varit på VUL i dag på Huddinge. De har hittat några äggblåsor! 3 st skapligt stora på ena sidan och 4 st på andra sidan, den största var på 13 mm. Det fanns några till små som skulle ev växa till sig lagom till ÄP. Tänk att se sitt ev framtida barn i den formen, hur många gär det egentligen? Jag är ganska nöjd faktiskt, men läkaren ville göra ett extra VUL på måndag. ÅP planerar han på onsdag nästa vecka, det drar ihop sig!

Vi var mycket trevligt bemötta idag, mycket positivt!
    Grattis! vi kanske sågs därSolig.Vårt besök gick bra, väldugt trevliga och välkommande! jag frågade om den långa eller korta metoden, men fick förklarat att valet inte baseras individuellt, utan på vad som har gett bäst resultat  hos dom.Min ultra ljud visade små äggblåsor..eller var det stockar.. så mycket info att man blir helt snurrig, hinnan va oxå tunn men med rätt dos så ska det bli bra.... (hoppas jag) . Jag får börja  spraya  nästa menscyckel.. ca 13 okt, det är fullt dår i sept... men vi har redan köpt all medicin   så nu är det bara att vänta!
  • af klimt

Det verkar som samma...  lika spray, dag 21 och 150 på spruturna. Har du känt av några biverkningar? läkaren sa att det påminner om pms, + trötthet.Mig gör det inte så mycket , det är mest Mr T som är orolig..Tungan ute.

• af klimt

Hej alla, jag måste få ställa en dum fråga... jag har fått kallels till cellprov i slutet av sept, ska jag göra den? vill inte att det ska påvärka nåt därinne... vad tror ni?

• af klimt

Hej  alla nu är jag tbx.. och jag har äntligen börjat med spray så nu känns det verklig, läste att ni diskuterade  om man måste ha skyddat sex  när man är mitt i allt, min läkare rek.det.Jag ärberäknad äp v 46 ca.. sån fram till dess så är det bara att spraja på..

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?