• tea71

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Linköping, kanske långt att åka men precis som turild skriver är Falun ööpna även om man är lite äldre. Om jag minns rätt gör de ÄP fram till 43. Jag tycker de har varit helt fantastiska när vi gjorde vårt första IVF, kände mig så välkommen. Det handlar inte om att de lovade att allt skulle fungera men kände att det är ok att försöka göra allt även om man är lite äldre. Vi bor i Sthlm och går då hos en underbar hemortsläkare och det är alltså bara för ÄP och återförande som vi åker till Falun. Läkaren och Falun har kontakt under hela behandlingstiden. Nu är vi inne på vårt andra IVF och ÄP nästa vecka. Vet inte om det kan vara ett alternativ. Falun gör även långtidsodling men förutsätter att man har tillräckligt många ägg. Tror det står en äldersgräns på hemsidan men jag är 40 och eftersom jag fick tillräckligt många ägg var det inte någon frågan om åldern.

Jag är jättenöjd med Falun men är också min enda erfarenhet. Förmodar att alla kliniker är bra sen beror det nog lite på personalen man träffar. Viss skillnad är det kanske i inriktning mm ex Falun som är kända för sitt arbete med långtidsodling.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?