• underverket 06

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej

Får man vara med här? Fyllde 40 för en månad sedan. Har en son på 21 mån som blev till på vårt andra IVF försök. Nu har vi försökt själva 1 år + att vi satte in ett fryst ägg i maj. Det blev dock inget. Vi hade 2 frysta ägg sedan vår son blev till o det andra klarade inte upptiningen. Ska göra IVF till hösten. Vi ska på samtal till vår klinik om 3 veckor. Vi behöver väl göra en del nya prov antar jag, eftersom det är snart 4 år sedan vi gjorde vår utredning.

• underverket 06

Ni som gör IVF vid 40, har ni fått ta AMH prov, där de mäter någon slags äggstocksreserv. Jag tog inför vårt syskonförsök. Jag sprayar nu. Hade 1,4 o det är väl sådär, men jag ska ändå ha goda chanser att svara på behandlingen. Har man under 0,7 tror jag inte man får göra IVF, för då är chanserna minimala att lyckas.

• underverket 06

Linköping68: Varför tar inte CvL emot er? Är du för gammal? Men du har väl 42 som åldersgräns o du kanse har fyllt det? Eller har ni för dåliga odds? Vad sade de till er? Vi gör syskonförsök där nu, men jag är "bara" precis 40 fyllda. De gjorde ingen annan undersökning än att jag fick ta AMH prov.

• underverket 06

Hej

Vet inte om jag skrivit i tråden innan, kommer inte ihåg. Har dock läst i tråden.
    Genomgår nu IVF o var idag på ultraljud o det visade sig att det bara fanns 3 äggblåsor. Snacka om deppigt. Vet ju inte om det ens blir några befruktade ägg med de oddsen. När vi gjorde IVF som blev vår son på 22 mån, så fick jag ut 15 ägg o 8 blev befruktade tror jag. Tänk att det ska försämras så på några år. Hade inte räknat alls med det här. Trodde på ganska många ägg. Att man sedan också ska bli gravid det är ju ett lotteri, men man hoppas ju iallafall få ut många ägg.

Någon som blivit gravid på få ägg?

• underverket 06

Turlid70: Nu gav du mig hopp. Vad glad jag blev. Nu känns det inte helt kört! Kan det verkligen vara så att det växer till så många äggblåsor? Hur förklarade de det? Frågade du hur det kunde bli så? Vet inte hur stora mina blåsor var. Tror inte läkaren sade något. Han var inte alltför optimisktiskt, vilket inte gjorde saken bättre. Han sade att någon ny IVF om denna resulterade i väldigt få ägg, det kunde jag ju glömma. Tråkigt att du testat minus. Ska ni sätta in någon av de frysta senare i höst?

• underverket 06

ChippiChoppi:Vad glad jag blir med en till som fått få äggblåsor, men ändå många ägg vidf ÄP? Nu blir jag lite mer positiv. Sade de hur det kunde komma sig att du fick ut 8 ägg? Hur kunde det växa till fler äggblåsor? Borde de inte sett det på andra VUL? Var gör du IVF?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?