• El66

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej på er tjejer,

Jag har varit i Er sits och fick mitt barn efter 2:a IVF-försöket när jag var 39. Känner folk runt 25 som inte lyckats efter flera försök så det behöver inte vara kört bara för att man är äldre.

Önskar er alla lycka till!

• El66

Inanna68: Grattis! Solig
    Hade du långa eller korta metoden på din behandling?

själv är jag 40, har ett barn sedan innan och gör syskonförsök...

• El66
    Inanna Li skrev 2010-10-18 10:19:22 följande:
    Tack el66! Lycka till med syskonförsök Glad!

Jag gjorde korta metoden, sprutor 10 dagar med Gonal-F 225 IE. Jag fick ut 15 ägg. 13 mogna befruktades, alla normalt. Två 3-dagarsembryon sattes in vid ET. Jag fick minus i juni. Tre 5-dagarsodlade blastocyster hamnade i frysen. Den 29 september gjorde jag min första FET, mitt livs andra ruvning, med den första upptinade blastocysten som såg precis lika fin ut som när den blev nerfryst i slutet av maj.

Det känns som ett under att lyckas på andra försöket! Jag hoppas det tar sig hela vägen nu! Jag har inga barn innan så detta är ju en av mina sista chanser i livet att få bli mamma!
    Oroa dig inte, det kommer säkert att gå bra! Solig Vad härligt att det lyckades vid 2:a försöket, så var det för mig med när jag fick mitt barn. Då var jag 38, nu säger läkaren att chansen är betydligt mindre. Men har du lyckats vid 42 så kanske det fortfarande finns hopp för mig... Jag har gjort 2 IVF och 1 FET denna omgån och funderar på om vi ska köra en omgång till.... Min läkare tjatar mycket om min ålder samtidigt som hon säger att mina ägg i antal och kvalitet ger hopp och bättre prognos än en genomsnittig 40-åring... Ja, som du hör behöver jag peppas! Glad
  • El66
    Mamma gås skrev 2011-05-03 11:45:46 följande:
    Har dessvärre tråkiga nyheter.. Fick igår reda på att vår bebis inte längre lever.. Sitter nu å väntar på att det ska bli ons å fre då vi ska tillbaka så att de kan sätta igång förloppet. Allt såg bra ut förutom att bebisens hjärta inte slog längre. Tydligen inte jättevanligt att det händer så sent men nu har det hänt å det är förjävligt!
    Jag tar bort mig från listan. Lycka till alla kämpare!!!
    Så tråkigt! Rynkar på näsan Livet är ibland väldigt orättvist. Känner med dig.
  • El66

Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?

• El66
    Zinfandel skrev 2011-05-05 12:45:25 följande:
    Om du förklarar vad El66 står för Flört Skojar bara, det behöver du inte alls, välkommen!!
    Tack! Ja, vad ska man säga, jag ville ha signaturen Elmira men datorn ville något annat så jag fick heta så Skrattande
  • El66
    Inanna Li skrev 2011-05-05 12:56:57 följande:
    Varmt välkommen hit! Har nyligen grattat dig i en annan tråd och kommer ihåg dig från nån tidigare tråd. Vi behöver dig på vår lista för att förbättra statistiiken över gravida runt 40 Glad! Så vansinnigt coolt att ni lyckades spontant! Kram!
    Ja, jag kommer också ihåg dig från förr Glad 

Jag vågar inte berätta för någon, är livrädd att något ska hända men jag hoppas så klart att det ska gå hela vägen så klart. Har iaf hunnit till vecka 8 Flört
  • El66
    Zinfandel skrev 2011-05-05 13:03:29 följande:
    Det är ju jättegulligt, låter som ett tillsatsämne Tungan ute
    Ja eller en en 45 åring som är förtjust i EL! Flört
  • El66
    Fjällsippan skrev 2011-05-05 14:26:29 följande:
    EI66: Välkommen till oss ! Så otroligt härligt och fantatiskt att plötsligt lyckas på egen hand, jättegrattis !
    Tack så mycket! Visst är det härligt, men mest ofattbart Glad 
  • El66
    turlid70 skrev 2011-05-05 13:50:17 följande:
    Plötsligt händer det, jag börjar nog tro på det snart Glad. Välkommen hit och super grattis till graviditeten, fantastiskt att bli gravid så här spontant, mycket glädjande!
    Ja, inget är omöjligt verkar det som. Hoppas det ska hända fler här! Solig
  • El66
    Snösport skrev 2011-05-05 13:54:09 följande:
    EI66: Allas våran dröm har hänt dej= härligt!   Går och tror det ska hända mej också...snart så

Välkommen till oss, jag känner igen ditt nick sedan tidigare, GRATTIS!!! 
    Jag har inte fattat det än själv, tänk att det funkade! Solig
  • El66
    kattenizze skrev 2011-05-05 13:55:02 följande:
    El66: Menar du att du blev gravid naturligt? Se där, ÄNNU ett bevis på att ålder inte spelar ALL roll som vissa tycks tro. Helfränt!
    Vi fick veta att mannen har dåliga spermier så vi inte kan bli gravida annat än med IVF. Och när vi misslyckades med våra upprepade syskonförsök så gav vi upp. Vid sista FET upptäckte de att jag har högt TSH och fick medicin. Vi var så trötta på hela IVF-karusellen att vi inte ens orkade tina upp våra sista embryon. Så många misslyckade och plötsligt händer det när man inte ens försöker Förvånad Hoppas, hoppas bara bebisen vill stanna hos oss...
  • El66
    kattenizze skrev 2011-05-05 13:57:02 följande:
    El66: Glömde visst att gratulera!
    Är det nån i den här tråden som vet hur stor chansen faktiskt är för tvillingar när man sätter in två embryon? Jag hade för mig att den bara var några procent?
    Jag har hört allt från 5% till 20% högre chans.
  • El66
    Hönan skrev 2011-05-13 10:05:52 följande:
    Tack alla. Går hos min gynekolog som sen bara skickar mig t CvL för ÄP o insättning. CvL sa att de inte sett att min gynekolog tagit några AMH el FSH prover vad han kunde se o som de alltid gör när man går helt o hållet hos dem. Så nu känner jag mest för att dumpa allt o gå på Fertilitetscentrum i Stockholm istället även om de kostar 35000 istället för 23 500 som jag totalt betalar t CvL o min läkare. Vet ju inte ens om sviterna då jag varit rökare. Även om de sagt att det inte bör vara hela orsaken. Jag har ju varit gravid förut (abort) så därför höjs min chans att bli det igen. Känner mig helt paralyserad här på jobbet o har sminkat om mig flera gånger efter all attackgråt....
    Hej. Mycket tråkigt det som hänt dig! Jag förstår hur jobbigt det måste kännas. Har varit med om en hel del själv. Men allt är inte nattsvart. Jag blev ju spontan gravid efter att gjort otaliga ET och FET utan resultat.

Har de testat TSH på dig? Det får inte vara för högt om man ska bli gravid. Håller tummarna för dig och hoppas att du snart ska få ditt efterlängtade Plus

Styrkekramar
  • El66

Turlid70: Grattis!!!!!!!!!!!! Skål

Vad roligt att du blev Gravid. Jag har inte läst alla inlägg, vilken vecka är du i?

Själv är jag i vecka 10 nu.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?