Inanna Li skrev 2010-10-18 10:19:22 följande:
Tack el66! Lycka till med syskonförsök
!
Jag gjorde korta metoden, sprutor 10 dagar med Gonal-F 225 IE. Jag fick ut 15 ägg. 13 mogna befruktades, alla normalt. Två 3-dagarsembryon sattes in vid ET. Jag fick minus i juni. Tre 5-dagarsodlade blastocyster hamnade i frysen. Den 29 september gjorde jag min första FET, mitt livs andra ruvning, med den första upptinade blastocysten som såg precis lika fin ut som när den blev nerfryst i slutet av maj.
Det känns som ett under att lyckas på andra försöket! Jag hoppas det tar sig hela vägen nu! Jag har inga barn innan så detta är ju en av mina sista chanser i livet att få bli mamma!
Oroa dig inte, det kommer säkert att gå bra!
Vad härligt att det lyckades vid 2:a försöket, så var det för mig med när jag fick mitt barn. Då var jag 38, nu säger läkaren att chansen är betydligt mindre. Men har du lyckats vid 42 så kanske det fortfarande finns hopp för mig... Jag har gjort 2 IVF och 1 FET denna omgån och funderar på om vi ska köra en omgång till.... Min läkare tjatar mycket om min ålder samtidigt som hon säger att mina ägg i antal och kvalitet ger hopp och bättre prognos än en genomsnittig 40-åring... Ja, som du hör behöver jag peppas!