IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej! Hittade av en slump den här tråden, passar in på mig på pricken. Jag är 41 år och har hållit på med IVF ett år, har hunnit med 5 fulla IVF och ett Fet. Totalt har 10 embryon satts tillbaka men inget har tagit sig, har för min ålder ok värden FSH 5,6 LH 3,3 AMH 1,1. Totalt 6 återföringar med två embryon fyra gånger ett de andra två. Allt har sett bra ut lagom många ägg mellan 6-10 per gång 75 % befruktning totalt sett, återföring med bra embryon eligt läkarna. Varför vill det inte ta sig, är det bara gamla ägg? Till historien hör att jag har två barn sedan tidigare på naturlig väg, dotter 15 år, son 6 år. Har kommit till på första försöket, har haft två utomkvedshavandeskap som gjort att jag var vungen att ta bort båda äggledarna så därav IVF nu. Hade ni fortsatt att göra fler försök? Jag har så svårt att släppa detta, om allt hade sett sämre ut med prover, ägg, befruktning osv hade jag kunnat ta ett beslut att lägga ner bebisverkstan och gå vidare. Kan ni hjälpa mig med lite kloka råd? Chippi såg att du också hittat hit kul. Kram till er alla.