• giba

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej Turlid 70 Jag var och läste i er tråd lite Jag har just gjort en IVF plusade 5/1. Ville bara berätta hur det var för mig.... Jag hade jätte ont i magen och mådde illa ca en vecka efter ET och det varade i ca 3 dagar sedan kännde jag mig inte gravid direkt men det blev ett plus iaf. Vad jag menar är väl att när du mått illa så var det under tiden för vidhäftning och efter det så har man olika mycket känningar av graviditeten. Håller iaf tummarna för dig

• giba

Å Turlid70 så mycket jag skulle vilja säga till dig... Jag var och läste här i måndags och blev så ledsen för din skull så jag kom mig inte för att skriva något. Så det är skönt att du e tillbaks och att du är envis
    Jag fick tillbaks ett 2 dagars fryst embryo 2007 i min egna menscykel så inget hormonstöd alls. De resulterade i att jag har en kille på 2½ år idag. Jag var då 38 år så jag tycker inte att du är gammal, det kommer att fungera. Nu ska jag snart fylla 40 och lyckades med en IVF
    Massor av kramar till dig och alla som kämpar

• giba

Hej igen de var ett tag sedan jag skrev något här men bara för de är det inte så att jag inte håller koll på er
    Om jag fattat allt rätt så är Turlid gravid )) Ett jätte GRATTIS till dig!!
    Jag tycker inte att du ska oroa dig för att du inte mår lila om det kan vara till någon tröst så mådde jag inte ila förens vecka 17 med mitt första barn och nu väntar jag mitt andra och då bara mått ila max 4 gånger på 26 veckor
    Massor av kramar till er alla

• giba

Förlåt att jag stavar så konstigt men jag håller koll på lill killen som är sjuk, så jag skriver lite sedan en koll på han sedan tillbaks sorry

• giba

Inanna  Fy vad jobbigt ;-( Jag tänker på dig, Det är just bara därför jag är här i kväll för att jag ville höra hur det gått för dig/er.   Jag hoppas oxå att du kommer tillbaks efter sommaren men du måste ge dig tid att sörja (vara asförbannad över att det är så orättvist) massor av kramar

Läste även om kortison och autoimmun sjukdom. Jag har angiödem och det yttrar sig som svår allergi. Strax innan jag gjorde min IVF var jag dålig och fick ta kortison, då sa överläkaren på allergimott på sahalgrenska att jag inte skulle vara orolig utan att kortison kan ha gynsamma effekter när ägget ska fastna i livmodern.

En annan sak jag funderar över är: ni som väljer att göra kub,nupp ev fostervattenprov vad kommer ni att göra med informationen????

• giba

Snösport du bör nog ta alla dina mediciner.....Jag har själv massa olika allergier och äter en hel rada med antihistaminer tar även pulmicort och ventolin vid behov. En doktor sa till mig en gång om man inte kan andas riktigt så kan man inte heller få ett nytt liv att växa

• giba

Turlid jag har diabetes så jag får göra massa extra UL så det kanske e därför jag struntade i att göra kub-testet Skrattande

• giba

Turlid jag har kommit så långt som vecka 31 nu. Det känns jätte gott att vara så långt gången men jag vet inte om jag tycker att jag är mindre orolig nu en i början man hittar alltid något att noja sig över Glad

• giba

Hallå !!!
    Jag vill förklara mig (tror jag iaf) Att jag ställde frågan om kub,nupp ev FVP var inte för att göra någon upprörd.
    Jag bestämde mig för att avstå dessa tester för att jag och min man inte kunde ta ett beslut om vad vi skulle göra med informationen tex om vi var berädda på att göra en abort eller inte. Jag har även en vän som har en cp-skadad flicka trots en jätte bra gravidtet och hon var bara 24 år en annan bekant fick en flicka med DS trots att hon bara var 19 år osv .. Jag bara kände att jag ville lyfta frågan för att få veta hur andra har tänkt om dessa tester.
    Jag lägger inga som helst värderingar om vad som är rätt eller fel för det tycker jag att det är upp tillvar och en

• giba

Hej snösport
    Jag har oxå läst lite på fass *ler* Där fins att läsa "

Risken för att fostret kommer till skada av underbehandlad svår- eller kronisk astma överstiger ev risker av medicineringen. Samtliga beskrivna läkemedel kan användas, men nyinsättning av antileukotrinbehandling under graviditet bör dock om möjligt undvikas." De beskrivna läkemedlen var bland annat betapred men även Leukotrienreceptorantagonist Som singularis. Men om du tar tabletten framtills du är gravid och slutar efter ett Plus

Jag har hört av min allergidoktor att många  mediciner går jätte bra att äta under graviditet men tillverkarna har inte råd att göra fullständiga studier om medicinen är okej att andvända under graviditet därför skriver de att man inte bör eller att man ska rådfråga doktorn. det är även svårt att få tillräkligt många att delta i en sådan studie. Att tavegylen är säker att äta under graviditet är för att det är vår älsta antihistamin
    Som någon redan skrev så tycker jag oxå att du bör rådfråga din doktor som behandlar din astma

Kattenizze:  jag kanske bara övertolkade ditt svar men jag uppfattade de som lite hårt och ville då bara försäkra mig om någon uppfattade min fråga som stötande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?