Hej snösport
Jag har oxå läst lite på fass *ler* Där fins att läsa "
Risken för att fostret kommer till skada av underbehandlad svår- eller kronisk astma överstiger ev risker av medicineringen. Samtliga beskrivna läkemedel kan användas, men nyinsättning av antileukotrinbehandling under graviditet bör dock om möjligt undvikas." De beskrivna läkemedlen var bland annat betapred men även Leukotrienreceptorantagonist Som singularis. Men om du tar tabletten framtills du är gravid och slutar efter ett
Jag har hört av min allergidoktor att många mediciner går jätte bra att äta under graviditet men tillverkarna har inte råd att göra fullständiga studier om medicinen är okej att andvända under graviditet därför skriver de att man inte bör eller att man ska rådfråga doktorn. det är även svårt att få tillräkligt många att delta i en sådan studie. Att tavegylen är säker att äta under graviditet är för att det är vår älsta antihistamin
Som någon redan skrev så tycker jag oxå att du bör rådfråga din doktor som behandlar din astma
Kattenizze: jag kanske bara övertolkade ditt svar men jag uppfattade de som lite hårt och ville då bara försäkra mig om någon uppfattade min fråga som stötande