IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hoppar gärna in i tråden om det är ok?
Hoppar gärna in i tråden om det är ok?
Tack för välkomnandena Kanske ska berätta lite snabbt om min status. Har gjort 2 IVF försök där de satt in två embryon båda gångerna. Första behandlingen blev en så kallad biokemisk graviditet (enl klinikens förklaring). Andra behandlingen visade negativt på testdagen o började blöda när jag slutade med vaggisarna. Symtomen höll i sig väldigt starkt i nästan två veckor så jag tog ett gravtest till där det blev ett svaaagt plus.. Nojjig som jag blev tog jag ett till som inte visade nåt.
Ska göra ett nytt försök med den korta metoden i jan med prel äp v. 4, om mensen kommer som den ska. Har aldrig poblem annars men nu jäklar är den försenad.. Så just nu känns det preliminära äggplocket i januari väääldigt långt borta.. Vi går just nu på CvL men funderar på att byta till Falun om det inte tar sig denna gång. Har barn sedan tidigare och den minsta är 12 år, de kom till på naturlig väg men har nytt förhållande och jag kan dessvärre inte bli gravid på naturlig väg längre. Min sambo har inga barn sedan tidigare.
Känner ju att åldern springer iväg så det är skönt att dela lite tankar med fler tjejer som är runt 40
Önskar er alla tappra kämpare en trevlig helg!
Vi håller tummarna Turlid att det blir en superfin julklapp detta år Jag är oxå nyfiken på om du kommer tjuvtesta nåt??