• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppar gärna in i tråden om det är ok? Solig

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 13/12 Huddinge, TD 26/12, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
  • Mamma gås

Tack för välkomnandena Flört Kanske ska berätta lite snabbt om min status. Har gjort 2 IVF försök där de satt in två embryon båda gångerna. Första behandlingen blev en så kallad biokemisk graviditet (enl klinikens förklaring). Andra behandlingen visade negativt på testdagen o började blöda när jag slutade med vaggisarna. Symtomen höll i sig väldigt starkt i nästan två veckor så jag tog ett gravtest till där det blev ett svaaagt plus.. Nojjig som jag blev tog jag ett till som inte visade nåt.
    Ska göra ett nytt försök med den korta metoden i jan med prel äp v. 4, om mensen kommer som den ska. Har aldrig poblem annars men nu jäklar är den försenad.. Så just nu känns det preliminära äggplocket i januari väääldigt långt borta.. Vi går just nu på CvL men funderar på att byta till Falun om det inte tar sig denna gång. Har barn sedan tidigare och den minsta är 12 år, de kom till på naturlig väg men har nytt förhållande och jag kan dessvärre inte bli gravid på naturlig väg längre. Min sambo har inga barn sedan tidigare.
    Känner ju att åldern springer iväg så det är skönt att dela lite tankar med fler tjejer som är runt 40 Solig

Önskar er alla tappra kämpare en trevlig helg!

• Mamma gås
    turlid70 skrev 2010-12-17 15:48:10 följande:
    Känner igen din historia, har själv två nästan vuxna barn, minsta är 15 och största 20 år och har redan flyttat hemifrån. Är ihop med nya kärleken i 12 år, men hade inte bättre planer att skaffa genensamma barn tidigare. Nu är vi igång och hoppas på lycka. Hur länge har ni varit tillsammans?
    Vi har inte varit tillsammans så länge, bara i 1½ år .. Men (låter helknasigt) jag kände redan efter en månad att det var mannen i mitt liv Glad Visst det går aldrig att säga men när man kommer upp i den här åldern vet man ganska väl hur det ska kännas o inte kännas.. Flört Det är 7 år sedan jag o mina barns pappa separerade och jag var sååå klar med barn.. Hade fruktansvärda graviditeter där jag knappt tog mig fram gående och med barnen ganska tätt i ålder var jag "mätt" på bebisar.. Men tänk vad kärleken kan göra.. Tur man inte är sämre än att man kan ändra sig Flört Vill inget hellre än att få ett litet knyte till. Synd bara att det inte var att köra på i sänghalmen o så var det klart.. Men det är ju tur att det finns hjälp att få (köpa).. haha.. Det är inte förrän nu jag förstår hur det är att kämpa för att få ett barn. Sen har det varit en underbar känsla att se mina barn leka och ta hand om sitt mindre syskon (1 år) som deras pappa o sambo fått. Skulle också så väldigt gärna vilja att min sambo får uppleva den extremt härliga känslan av att bli förälder, att få uppleva det mest underbara en människa kan få uppleva med att vara förälder..
    Min sambo brukar skämta om att "vet du vad du ger dig in på" när tonåringarna i huset sätter igång att "vara tonåringar" haha.. Skrattande

När har du TD? Har du gjort många försök? Långa, korta..?

Hur resonerar ni andra kring KUB o fostervattensprov?

Nehe, nu ska här ut o köpas lite julklappar Solig
  • Mamma gås

Vi håller tummarna Turlid att det blir en superfin julklapp detta år Glad Jag är oxå nyfiken på om du kommer tjuvtesta nåt??

• Mamma gås
    Turlid: Som flera sagt innan - pengar är inte allt Glad  Härligt att det ser lovande ut med den uteblivna mensen!!

Inanna: Då håller vi tummarna för FET:et i jan!!

Riita: Lycka till med ruvandet o njut i jul i stället för stress Solig

linköping68: Det är tråkigt.., även fast man liksom vet inombords så är det alltid så definitivt med testet.. Eftersom jag är ny i denna tråd vet jag så lite om er.., lite nyfiken på varför ni måste bearbeta kliniker..?

Kram till er alla !!
  • Mamma gås
    Snösport skrev 2010-12-21 16:23:33 följande:
    Mamma Gås:

Mej känner du väl igen Kyss

även om jag inte behövt bearbeta min klinik så är födelseåret -68 så är et inte alla kliniker som vill ha en där längre tror jag hon menar. Jag är också -68 men hade som sagt fina ägg och alla försök tror jag har TSH värdet gått upp så de vill gärna att jag testar ingen korta metoden även om jag underar om det går så ska vi testa.    Så alla kliniker är olika och även beroende på bakgrund hos pacienten , antal försök  mm.
    Hihi.., ja absolut känner jag igen dig Glad Trevligt att vi följs åt här oxå Flört Är allt bra med dig?
    Hur är det på Falun, kan de tänka sig att behandla även efter 42? Hur har de kollat dina ägg? Vi pratade med läkaren sist vi var på CvL men jag fattade det som att det inte riktigt gick att kolla.. Annars fattade jag fel el så kollar dom inte sånt där.. Men det känns som det är en ganska viktig sak att kanske behöva veta, om det kanske är därför det inte tar sig.. Mm, känner att jag funderar mer o mer både på gott o ont. Jag blir ju mer medveten o kan fråga mer.
    Men nu är det snart jul o tid att njuta o ta hand om varandra!! Hoppas verkligen din kropp hämtar sig bra!! Jag har börjat gått till en människa som jag har stora förhoppningar till att han kan hjälpa oss el rättare sagt min kropp att komma i balans.

Kram kram Solig Ps. Hur kallt har ni idag?? 
  • Mamma gås
    linköping68 skrev 2010-12-21 23:58:54 följande:
    Tack alla för stödet!!!!

Vad skönt att ni finns så man kan "prata" med andra som förstår vilken situation man befinner sig i. Inte såna som inte kan förstå att det är svårt att bli gravid och hur mycket det tär på känslorna. Känslomässig berg-och-dalbana hela tiden. Vare sig man är på gång med IVF, är gravid, försöker bli gravid, får missfall eller vad det nu är. Jobbigt är det och man kan och vill inte kliva av åkturen för tidigt heller. Det kan ju finnas lite hopp kvar att det går nästa gång, eller nästa gång, eller nästa.....

Mamma Gås: jag och min man måste bearbeta kliniker för att de tycker jag är för gammal, är 42, och för att jag är för tjock. 178 cm och 115 kg. De vill inte ens träffas och diskutera saken. Detta trots att min dotter på 2 år kom till naturligt, och jag hade samma vikt då som nu. Läkarna hävdar att mina chanser är näst intill lika med noll att bli gravid med IVF.

Kör på för fullt med lite Cambridge och GI för att gå ner i vikt för att ytterligare öka chanserna till graviditet. Men nu har jag lite mer att argumentera med som Innana68 skriver.

Kramar om er alla !!!!!!!
    Tråkigt att det ska behöva vara så krångligt med klinikerna, det är ju påfrestande med att det inte tar sig.. sen att du har argumentet att du blev gravid med tösen på naturlig väg o det är ju faktiskt bara två år sen.. Hoppas verkligen att dom ger er fler chanser!!

Turlid: Det kan fortf finnas chans för ett plus även om det ser mörkt ut nu.. Du har ju inte fått din mens än.. Glad 

Kramar o God Jul till er alla !!
  • Mamma gås
    turlid70 skrev 2010-12-24 08:40:37 följande:
    Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!
    Världens sämsta julklapp... Gråter Hoppas du klarade dig igenom julafton på ett hyggligt sätt.. Gissar att bubblan sprack när alla hade åkt hem.. Usch, ledsamt, tråkigt o förjä..igt att det inte vill sig..

Vi håller tummarna att 2011 blir VÅRT år Solig Att 2011 ska bli året då alla vi kämpare blir gravida Hjärta

Mary 73: Jag känner igen det du skriver om att känna negativitet.., även om man inte tänker negativa tankar finns känslan i kroppen o de e svintungt att bära det.. o svårt att förklara för omgivningen som inte varit med om liknande. Alla tankar o den ständiga ovissheten gör att man blir galen..
    Har peppar peppar varit inne i en bättre period nu. Började hos en ny alternativmedicin behandlare o varit där två ggr, märkte redan positiv förändring redan efter första gången på hur humöret var bättre. Känslan i kroppen blev oxå "lättare". Så nu inför vårt tredje IVF känns det okej o de negativa tankarna är inte lika många Glad Håller tummarna för dig till ditt nästa FET att allt ska gå bra o att du kommer att må bra!!

God fortsättningskram till er alla här inne Solig
  • Mamma gås
    Eviglängtan: Å vad jag känner igen mig..Pengarna springer iväg både till IVF:en och de alternativa behandligsmetoder jag kör .. Allt med hopp om att det ska ge något positivt Glad Vad är det för kinesmedicin du dricker? Har du gått upp mkt i vikt av behandlingarna? Jag har stegrat iväg uppåt men vågar inte väga mig utan känner på kläderna att det inte är det bästa... Hua.. säger jag bara.. mår mindre bra av det psykiskt känner jag..
    Jaja.., nu är det snart förhoppningsvis dags för äp igen Glad

Håller tummarna för oss och att 2011 blir vårt år Solig
  • Mamma gås
    sushikatten skrev 2011-01-07 09:36:59 följande:
    Ja hoppas på att menopur ska ge bättre kvalité. Jag har också som du fått många ägg första gången och sen har det blivit mindre och mindre. Jag önskade byta protokoll bara för att prova något annat. Jag fyllde nu 42 i dec. Vi gör nu sista försöket för det känns inte meningslöst att göra mer. Jag tror inte det i alla fall. Jag ska prata med kliniken efteråt. Jag får hoppas att det blir någon till frysen.
    Jag har nu sprayat 8 dagar  och på tisdag ska jag besöka kliniken och då tror jag väl att jag ska börja med sprutorna. Jag kommer att köra 375 det är väl högsta dosen?
    Vi får hoppas på 2011 och går det inte med ivf får det blir massor av praktik hemma.
    Har gjort mina två IVF:er med menopur - 10 & 11 ägg men endast 2 & 3 befruktade..
    Ska nu prova korta varianten och med Gonal-f, så får vi se vad som händer..
    Känner att nu när jag läst runt lite både i detta forumet o på andra ställen känns det som att de på min klinik inte "bryr" sig om själva personen o dennes förutsättningar utan kör på med nån sorts rutin arbete. Varför det blev ändring nu var för att jag föreslog det.. Hmm, de är inte lätt detta.. Om detta nu inte heller tar sig det vi ska göra nu i januari funderar vi på att byta till Falun. Har fått för mig att dom är mer "öppna" för andra förslag, men vem vet ;)

Kanske blir så att vi har ruvartid tillsammans denna gång :) Går allt som det ska o jag får min mens nästa vecka så börjar jag spruta då :)
    Säger bara LYCKA TILL!!! Solig

Grattis Fahlvik!! Va skönt!!

Eviglängtan: Går själv på behandlingar och kan varken säga bu el bä.. Vissa studier visar på positiva resultat och andra på att det spelar ingen roll.. Hur som helst tänker och känner jag att jag både fysisk och psykiskt mår bättre av det och det måste ju oxå ha en positiv inverkan.. Men who knows.. Flört
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?