IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej. Vill gärna också hoppa in här.
Jag är 42 och är inne i min första ivf. Egentligen gjorde vi en utredning redan hösten 08, efter den blev jag gravid men fick MF. Vad som sedan hände med min mage är svårt att säga men jag fick väldigt ont på flera ställen tiden mellan ÄL o mens, därför gick jag på akupunktur under rätt lång tid och är nu mycket bättre.
I november 10 ringde jag äntligen fert. centrum där de tar emot oss över 40. Efter några tester fick vi i januari besked om att allt såg bra ut och att vi kunde få börja omgående. Dock påpekade de några gånger om min ålder.
Mia69: I februari vid mens började jag med sprutor och sedan den 14:e ÄP o 16:e ET. Så jag gjorde den korta metoden. Vid blodprovet såg de att jag hade för hög dos så de fick sänka den för att inte riskera överstimulering, och sedan plockade de ut 12 ägg. Ett satte de in två till frysen (ev. 4), så visst kan det finnas chans att få många ägg på korta metoden oavsett din ålder.
Nu är jag på RD 12, har känt som mensverk men läst mig till att det inte behöver betyda att det är kört så jag går just nu bara och hoppas och väntar på TD.