• Tovaliten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla!

Har inte läst hela tråden, men vill bara berätta att jag är gravid i v 16 med min nr. Har gjort en ET och fem FET sen dottern föddes -07. Ett missfall förra året. Alltså två ägg som fäst av 6 insättningar.

Självklart finns chanser. Lycka till, allihop!

• Tovaliten

Fjällsippan!

Jag fick något högre dos vid korta metoden (å andra sidan var det några år senare också).  Funkade superbra på mig. Fick ut 10 bra, vara 6 blev perfekta och kunde användas.

• Tovaliten

Hej tjejer!

Tycker det låter lite konstigt att era kliniker har åldersnoterat er och fällt märkliga kommentarer... På min klinik (St Göran) har de aldrig på något sätt, ens i en bisats, nämnt min ålder (f 68). De sade bara att det ofta är bättre med korta metoden när kvinnan är lite äldre.

Tycker att det där med procentsatser också låter märkligt. Ingen på någon av de kliniker jag gått på har vågat sig på en sån bedömning. Det finns ju så mycket de inte kan bedöma! Ett toppembryo behöver inte fästa i en 25-åring medan ett skruttägg kan bli världens finaste unge i en 42-åring!  Det känns som om mina ägg har fäst när de haft minst förutsättningar för det. Sista frysisen varje gång, t ex...

Att leva som vanligt efter ET tror jag på, MEN efter mina 12-13 behandlingar tror jag på:
    - Inte stressa
    - Inte hoppa och studsa
    - Inga IPREN!!!!!
    - Max 5 dl koffeinhaltig dryck om dagen

Det där med Ipren hade ingen sagt till mig vid mina första behandlingar och det är skitviktigt! Sprid gärna det till alla som försöker få barn!

Lycka till allesammans - fler gravvirus sprids här från denna 42-åring ********************************************

• Tovaliten

Turlid!

Kanske är inte så många gravida härinne för att det just är en tråd som heter "snart 40, våra cahnser". Jag följer tråden lite sporadiskt, men har valt att inte skriva in mig, eftersom jag redan lyckats bli gravid. (42 år, barn nr 2)

Vi som är gravida finns i en annan IVF-tråd. Kolla här om du behöver pepp:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m56367339.html

Lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?