Hej tjejer!
Tycker det låter lite konstigt att era kliniker har åldersnoterat er och fällt märkliga kommentarer... På min klinik (St Göran) har de aldrig på något sätt, ens i en bisats, nämnt min ålder (f 68). De sade bara att det ofta är bättre med korta metoden när kvinnan är lite äldre.
Tycker att det där med procentsatser också låter märkligt. Ingen på någon av de kliniker jag gått på har vågat sig på en sån bedömning. Det finns ju så mycket de inte kan bedöma! Ett toppembryo behöver inte fästa i en 25-åring medan ett skruttägg kan bli världens finaste unge i en 42-åring! Det känns som om mina ägg har fäst när de haft minst förutsättningar för det. Sista frysisen varje gång, t ex...
Att leva som vanligt efter ET tror jag på, MEN efter mina 12-13 behandlingar tror jag på:
- Inte stressa
- Inte hoppa och studsa
- Inga IPREN!!!!!
- Max 5 dl koffeinhaltig dryck om dagen
Det där med Ipren hade ingen sagt till mig vid mina första behandlingar och det är skitviktigt! Sprid gärna det till alla som försöker få barn!
Lycka till allesammans - fler gravvirus sprids här från denna 42-åring ********************************************