• fraggla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turild

Jag brukar läsa lite i tråden men inte skrivit än så länge jag är inte 40 fyllda men snart 37

Jag har precis gjort vårt 2 IVF och har sprutat med Menopur fick 450 E till mig sa dom att det
    var maxdos ..jag är på väg in i ett för tidigt klimakterium därav den höga dosen fick ut
    7 äggblåsor varav 5 st var ägg som gick att använda jag fick också för första gången ut ett guldägg men tyvärr har jag precis testat minus men det är bara att kämpa vidare  

• fraggla

Turild

Ja det är olika bud man får Sen är jag på ganska god väg in i klimakteriet (både min mor och min mormor blev helt av med mensen vid 42 års ålder) frågade min läkare vilken ålder som det är vanligast att gå in i klimakteriet och han sa runt 53 års ålder ...

Vårat första IVF gjorde vi privat på Sophiahemmet för ca 1 år sedan där gjorde dom även en utredning det är så att min man måste genomgå en biopsi för att vi ska få ut spermier han saknar den kanal som går från testiklarna till bitestiklarna (altså inte sädesledarna) sen fick vi svaret att även jag då har dåliga äggreservs värden vilket innebär att jag troligtvis kommer bli av med mensen runt samma ålder som mor min..den gången sprutade vi med Gonal-f och fick bara ut 4 ägg slutade i missfall tyvärr.

Nu har vi kommit fram i landstingskön så vi går på Huddinge. Där fick vi då ut lite bättre resultat dom bedömmer tydligen dom befruktade embryona med poäng av hur dom ser ut vid ET och vi fick en 10 poängare och en 8.5 tyvärr så vet jag inte exakt hur dom kommer fram till poängen men jag förstod det som att det såg tip top ut just då hur det sen utvecklas i livmodern vet man ju dock inte  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?