Då var en ruvardag till avklarad. Tjuvtestade igen imorse med en ÄL sticka men det visade förstås ingenting. Fem dar kvar till TD. Kände mig jättegravid igår men idag har jag inte känt någonting så det var nog inbillning.
Fick resultaten från TSH prov idag. 10.6!! Det är ju alldeles på tok för högt. Jag hade lite höga värden sist det testades för ca en månad sen. Då låg det på 4.3 och läkarna var inte överens om huruvida jag borde behandlas eller inte. Nu har det alltså stigit till mer än det dubbla. Jag fick också positivt på nått sorts antikroppsprov som konfirmerar att jag har ett sköldskörtelsproblem (hypotyreos). Nu har jag fått medicin för att värdena ska gå ned. Det vore ju för j-ligt om jag lyckas bli gravid och så slutar det i missfall på grund av detta! Nåväl, jag vet ju inte ännu om jag är gravid eller inte, men gud vad man kan oroa sig. Har läst en massa skräckartiklar om hur förhöjda TSH värden leder till missfall och fosterskador. Tydligen utvecklas inte det centrala nervsystemet som det ska då. Men läkaren sa att barnet inte utvecklar sina receptorer för sköldskörtelhormon förrän i åttonde veckan så det finns ju ändå lite tid för att få ner värdena även om jag faktiskt skulle vara gravid. Hoppas bara att medicinen funkar, snabbt! Någon annan som har haft höga TSH värden?
Inanna 68: Jag hade bara sex ägg från början men fick ju ändå tre insatta till slut, även om de hade väldigt lite hopp om det ena ägget som fortfarande bara var två celligt vid ET. Min läkare har hela tiden betonat att det är kvaliteten som räknas inte kvantiteten. Enligt honom kan det till och med vara bättre med lite färre ägg för det blir oftast inte så bra kvalitet på äggen när de är många. Så ge inte upp hoppet! Och strunta i chefen nu! Jag håller med Turlid om att stressfaktorn är jätteviktig. Försök att inte bry dig (lättare sagt än gjort, jag vet).
Turlid: Det kan nog ligga något i din teori om att det kan vara stress som ställer till det för dig. Försök hitta sätt att minska stressen på. Det kan ju vara nått sp enkelt som att ta en promenad några gånger i veckan (man får inte älta problem i tankarna medan man promenerar, då funkar det ju inte), eller dansa loss till lite schysst musik (när ingen ser en så att man kan "tokdansa" ordentligt), vad som helst som kan på dig att varva ned med jämna mellanrum och ta lite avbrott i vardagstressen.
Jag har lagt till mig i listan:
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
***SPRAYAR***
Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
***SPRUTAR***
dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
***ET***
Hönan 38 år, långa metoden, sprutstart 3/3, ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3
***FET***
Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET 3 april.
***RUVARE OCH TESTDAG***
No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
***GRAVIDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt**
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!