• Zinfandel1

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej vänner! Min vanliga inloggning funkar plötsligt inte, därför finns jag på detta nick istället! Så alla ni som skriver alla underbara mail till mig, skicka dem till detta nick istället!

Kattenizze: det kan faktiskt ta betydligt längre än så innan det fäster på naturligt sätt, ända upp till 10 dagar som det simmar omkring och kollar läget ;)

Fjällis: Falun är kända för att vara duktiga. Klart de säljer 3-pack, money talks.....FlörtFlört Fast till en 39-åring säger ingen nej, man får ju landstingsfinansierat tills dess så det är ju inget konstigt. Det spelar inte alltför stor roll hur många försök man har så länge man ändå har bra resultat och inte har några fel någonstans. Ja, jag får också köra långa eller korta som jag vill och byta mediciner mer eller mindre som jag vill, det är nog inte det vi menar! Varför har ni bytt då..?!

• Zinfandel1
    Fjällsippan skrev 2011-04-10 19:09:03 följande:
    Förlåt om jag missförstod er diskussion. Mitt inlägg byggde på era funderingar huruvida klinikerna skulle acceptera det nya preparatet som du länkade till, men om din klinik är öppen för nya preparat och justeringar i protokollet så kanske du får prova det! Hoppas det
    Min plan är att inte behöva fler försök Flörtmen ja, allt är ändrat och planerat till nästa eventuella gång!

Min akupunktör har också pratat mycket om karp som dessvärre kanppt går att få tag på här. HIttade karp i tablettform (!) men det ville inte akupunktören råda till.

Min immunolgexpert till läkare är inte särskilt intresserad av mitt TSH - däremot T4 när det handlar om just fertilitet. Hans långa sköna argumentation har jag tyvärr inte kompetens nog att återge, jag klamrar mig envist fast vid mitt TSH i våra diskussioner men jag får ju alltid ge mig, såklart Glad så jag kan ändå råda att kolla det också, för säkerhetskull, när man ändå är igång. Det ska ligga på 10-16. Båda värdena är för övrigt perfekta & stabila på mig nu Skrattande

Näru Chichisita, inga pengar tillbaks här heller och det retar gallfeber på mig... Men det får man väl kanske inte heller om man köper ett 10-kort på ett gym och bara går en gång Flört Och blir man gravid på första eller andra försöker så är man ju överlycklig ändå och tycker det är värt varje öre såklart men lite fult tycker jag det är Skäms Och du, snart är det måndag! Lycka till!
  • Zinfandel1

Vi har ett halvt färskförsök kvar sen blir det nog max ett 3-pack till.

• Zinfandel1
    Inanna Li skrev 2011-04-10 23:21:02 följande:
    Ja, min pappa är tyvärr mer intresserad av sig själv och att leva det goda livet än att bli morfar för första gången i sitt liv.  Och min sambos farmor som också har det gott ställt vill inte heller hjälpa oss fast han är hennes enda levande släkting. Men som tur är har vi fått banklån och har hittills löst det på egen hand. Vill inte heller hamna i tacksamhetsskuld hos någon som inte tycker att vi förtjänar hjälp. Min mamma som inte har det så fett själv har lovat att hjälpa oss med lite pengar om det skulle krisa rejält så där har vi i alla fall stöd. Det känns oerhört jobbigt att något sånt här som har att göra med själva livets värde ska bli en rent ekonomisk fråga. Men det är bara att hoppas att turen är med oss de här sista försöken. Då har vi i alla fall gjort vad vi har kunnat även om vi blir helt lottlösa.
    Ufff, huuu. Ja, du, det är kanske i sådana här situationer som människors olika sidor framträder. Det är också totalt vansinne att barn eller icke barn kan vara en ekonomisk fråga i ett land där man behöver barn och där man kommit underfund med att inkomsten till staten är större än kostnaden för provrörsbefruktningar. Jag tror faktiskt at det kommer att ändras inom några år, men dessvärre efter vår fertilitetstid. Man önskar så att man kunde hjälpa alla på nåt vis, det ekonomiska är en allför tung börda att bära ovanpå alla andra känslor.  
  • Zinfandel1
    turlid70 skrev 2011-04-11 15:48:33 följande:
    Det står så här också: "Behandlingsserien är avslutad, då en behandling gett upphov till barn." Betyder det om vi lyckas på första försöket så ska vi ändå pröjsa för 3- pack?
    Ja, så är det på alla kliniker Skrikandes Dina svar till Inanna ställer jag mig helt bakom, kloka & välformulerade som vanligt. Bra svar, bra stöd och bra råd!
  • Zinfandel1
    Mamma gås skrev 2011-04-11 18:46:48 följande:
    Jag frågade om vi fick köpa 3-pack på Linnékliniken 1 månad efter att jag fyllt 38 år och fick svaret nej, trots att jag hade bra värden.. Dom är öppensinniga på många sätt men just den biten verkar dom stenhårda på tyvärr..
    Nähä?! Vad grundade de det på??
  • Zinfandel1

Hipsan: Skit också Gråter Jag resonerade exakt som du, tiden går och det stressar en men samtidigt är vilan nödvändig för att orka med (om man har lite tid kvar). Vi vet alla i denna tråden att läget inte är kvart i tolv, inte fem i heller utan typ 2 minuter i tolv.  Boosta du med vitaminerna, ladda över sommaren och ta nya friska tag sen. Kom in och hälsa på ibland och berätta hur du mår osv. Stor kram

• Zinfandel1

Myrslok: nejGråter  Fasen att det ska vara så svårt för oss. Det finns tom en hel rubrik under "Svårt att bli gravid" med "Äggdonation". Men jag ser gärna att du ändå besöker oss här ibland!! Kramar

• Zinfandel1

Myrslok: har funderat lite mer på dig inatt! Jag hade nog dubbelkollat med en annan klinik och funderat över en annan metod. Har hört fler som blivit utdömda men som sen lycktas. Fördelen med ÄD är naturligtvis att det kan bli barn snabbare, och ni kan ha bebisen i början av nästa år. Det handlar nog bara om att vänja sig tanken, när man landat i den så är den säkert lika självklar.

Chichisita: grattis! Dubbelruv GravidGravid Doubledip..?!

Hissan: gräv ner dig några dagar men kom upp sen igen! Stor kram

• Zinfandel1

Grattis Underverket!

Inanna: KLart du får gör afler försök. Och skulle du mot förmodan inte få det så har du DK kvar. Så fler förösk blir det oavsett! Kram

• Zinfandel1

Jag tror att man känner bäst själv vad som är bäst! Jag har både druckit vin och avståt helt - men det har ju ändå inte blivit nåt Flört men jag tycker inte det känns helt bra så nästa gång kommer jag åter att avstå helt. Sex under ruvning känns absolut inte lockande, det skulle aldrig ens komma på fråga - inte för att jag tror det är skadligt men skulle inte våga chansa, men framförllt känner man sig liksom inte som en superfräsching efter ingreppen, proggis-kladd Flört, supertrött och hela ruvningskänslan så vi varken vill, orkar eller vågar!

• Zinfandel1

Fjällsippan: måtte det vara din tur denna gång!!

Turlid: jag kollade faktiskt det där med flygning tidigt eftersom jag behövde göra en kortare flygresa men jag blev avrådd. Det finns självklart lika många som skulle hävda motsatsen men jag kände, vad det än gällde, att finns det bara en enda som avråder som väljer jag att avstå, hur nojjigt det än må låta. I andra trådar finns det flera som testat positivt under just semester efter flygning, så återigen - gör det som känns bäst för dig!

• Zinfandel1

Inanna: du får inte sluta tro! Du får inte sluta hoppas! Du får inte misströsta än!! Du har ännu inte lyft över varje sten - snöa inte in på en läkares omdöme. Ge inte upp vännen, men sök nya vägar. Flytta på dig, sök information (det vet jag att du gör), testa nya metoder, träffa nya läkare. Du behöver inte ha värden som en 32-åring men det är heller långt ifrån kört för en 42,5-åring. Jag tycker du ska dra mer i Copenhagentråden som vi pratat om förr. Gör det nu!! Vänta inte, gå till en läkare som lyssnar på dig, som är beredd på att satsa, som inte dömer ut dina möjligheter. Det är viktigt att ha fullt stöd av läkarna omkring sig. Har du möjlighet att prova healing en gång? Det är bra om man känner att tankarna snurrar, det gör det lättare att fokusera. Och ur fokus kommer oftast en lösning, alltså vilken väg att ta. Du kommer att lyckas, jag är helt övertygad, men stanna upp lite och famla inte i mörkret. Jag vet att det är jättelätt för mig att säga (men jag är trots allt 40 snart) men jag tycker verkligen du ska omprioritera din behandling, läkare & kliniken. Det är inte din kropp det är fel på. Seg, ja, men inte hopplös eller utdömd. Låt ingen få dig att tro nåt annat. Vara realist? Javisst, det är du, du har fullständigt klart för dig, vi ska inte leva på moln som inte finns. Men glöm aldrig att det inte är omöjligt - det är det inte. Stora kramar 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?