• augustibruden

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ville bara heja på alla runt 40 som kämpar!! Själv har jag precis fyllt 40 och vi lyckades till slut efter 3 IVF och ett FET. Både mormor, mamma och jag har haft svårt att bli gravida utan att hitta orsaken. Alla 3 har lyckats till slut när vi varit runt 40 och sen har det lossnat. Personligen så tror jag våra problem har berott på ett för starkt immunförsvar.
    Jag håller tummarna för er!  

• augustibruden
    Zinfandel skrev 2011-04-19 10:29:39 följande:
    Augustibruden: tack för ditt inlägg {#emotions_dlg.flower} Gjorde du något åt ditt immunförsvar?

Underverket: jahadå, det är så bekant så.... därför går jag nog in ännu mer i mig själv ;) Låt det bero så löser det sig sen. Varför är du så ledsen..? 
    Jag har fått blodförtunnande, Innohep ända sen insättningen. Tydligen så gör ett starkt immunförsvar att det bildas blodproppar i livmodern som gör att fostret dör. Blodförtunnande förhindrar det. Jag fick tjaja på min läkare eftersom det inte har gjorts några studier men man får hänvisa till Dr Mattisen i Helsingborg som förespråkar det. Sen tror jag att har man försökt i många år och fått flera MF och MA så fattar tillslut immunförsvaret och kroppen att det är ingen vits att kämpa emot längre. Kanske blir immunförsvaret lite svagare med åldern också.... 
  • augustibruden
    Fjällsippan skrev 2011-04-19 11:33:12 följande:
    augustibruden: glömde ju säga jättegrattis till graviditeten{#emotions_dlg.flower}! När är det dags?
    Tack!! I midsommar är det dags för bebis : )

Jag tror att både Trombyl, Innohep och Fragmin har samma effekt, det är iallafall vad min läkare sa.
    Jag vet att en del som inte har lika medgörliga läkare som jag har ätit Albyl Minor som är receptfritt. Ska tydligen ha samma effekt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?