• märtaros

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej tjejer, jag har också följt denna tråd sedan jag själv började med min första ivf, som slutade i ett minus.
    Fick 6 ägg till frysen, satte in ett direkt månaden efter et, testade igår och minus igen.
    Nu undrar jag om ni andra har några bra råd inför nästa fet, kan man göra så mycket annorlunda.
    Går på CvL , och är nyss fyllda 40.
    Jätte bra tråd.

• märtaros

Tack så mycket Zinfandel, vad snällt.

Jag har nog inte gjort något, känner mig lite grön på detta. Min mans simmare är jätte bra, han har två barn sen tidigare. Jag har tyvärr nål fobi, och lite sjukhus skräck, så ingen akupunktur.
    Sköldkörtel känner jag inte till, men d vitamin skulle jag ju kunna ta.
    Känns lite konstigt när CvL tjatar om bra ägg kvalitet, och därför fick jag bara ett tillbaka, men kvalitet kan ju inte vara så bra när det inte blir något. Brukar vara optimist, men nu känns det lite tungt.

• märtaros

Tack Inanna. Jag hoppas på de fem kvar i frysen, något av dom kanske är det där guldägget jag har hört om.

• märtaros

Jätte bra med tips, tack. Akupressur låter som något för mig, ska kolla upp det.
    Har också tänkt kolla upp alla mina värden, har alltid fått tillbaka provsvar med normalt, men jag skulle vilja ha koll på siffrorna. Mannens simmare är kollade ordentligt, dom var bra sa läkaren.
    Låter också bra med att försöka hitta tillbaka till skratt och optimism. Springer lopp med mannen imorgon, och hoppas på sol...och skratt.
    Kram

• märtaros

Hej Kalimero, nu var ju jag den som frågade om råd nyss ha haSkrattande! Ger inte råd men jag tar nog ett glas vin ibland, dricker inte mycket, så ibland och om det känns okej.
    Kram

• märtaros

GRATTIS! Så roligt med plus! Ger mig hopp.
    Tjejer, en fråga, pms efter ivf försvann, styrs inte det av progesteronet, som i sin tur gör att ägget fäster.
    Min hemorts läkare kunde inte svara om det nu gjorde att jag inte kunde bli gravid alls. Har era cyklar blivit konstiga också efter ivf?

• märtaros

No Ka Oi, tack för svaret.
    Fick också lite längre menscykel, men är det några fler som pms besvären helt försvann för?
    Jag har alltid pms men efter ivfen sa ar den nu forsvunnen, inga symptom alls. Inte bra om det nu ar progetseronet som gor sa att agget faster.
    Har skickat ivag fragan till CvL, far se vad de sager.

• märtaros

Hej igen alla tjejer,
    jag skrev för några månader sedan efter ett misslyckat FET om lite råd. Ni var så gulliga och hjälpsamma.
    Jag var så deppig att jag tänkte i ren självbefarelse drift att nu tar jag en paus från allt som rör ivf osv. CvL var ju sommar stängt ändå. Nu i augusti fick jag äntligen ett plus, mitt första!
    Ville bara dela med mig att vi gamla damer visst kan!
    Nu hoppas jag att fler plussar i den här tråden, jag läser era inlägg och håller tummarna för alla.
    Kram

• märtaros

Tack tjejer!
    Ja alldeles spontant. Har ju egentligen ingen diagnos, förutom åldern, om det nu kan vara en diagnos.

• märtaros

Tack Turlid! Gjorde vul för några dagar sedan och kollade att allt satt där det skulle, och det gjorde det! Kunde se hjärtat slå, mycket spännande.

• märtaros

Turlid, tror vecka 6 plus några dagar, blir lite förvirrad hur man räknar. Har varit så fokuserad en längre tid på att bli gravid, och nu när man är det så börjar milstolparna, att babyn sitter där den ska, att man klarar sig till vecka 12 då missfalls risken blir mindre, KUB etc.
    tack igen tjejer för alla fina grattis!

• märtaros

Tack Inanna, nu hoppas jag på att ni andra följer efter! Tror inte riktigt på det här med att det bara skulle vara åldern, gammel farmor var 44 med sitt sista barn, min mamma 42, svärmor 41 och 43, arbetskamratens föräldrar över 40.

• märtaros

Grattis Boe och Maryhe! Så roligt! Nu ramlar det in plus!
    Nu håller jag tummarna för resten av alla som kämpar i denna tråd.
    Kram

• märtaros
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) sprutstart 7/9
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 8/9

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spray 27/7, sprutstart 18/8, ÄP 30/8, ET 1/9, TD 17/9
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 ET2/9 TD20/9 BIM 12-13/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09 ET 8/9 TD 20/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012 
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF maj 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    ***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?