• Lenafena

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej!

Jag tänkte hoppa in här hos er om det går bra :) Har följt tråden så det känns som om vi är gamla bekanta redan! Jag är 41 år och genomgår just nu mitt första ICSI på Carlanderska i Göteborg, har andra ultraljudet imorgon och sen börjar det bli spännande... Är lite rädd för äggplocket - har läst massa trådar om det, men det lär väl inte göra mer ont än när man ska föda längre fram förhoppningsvis :) 
    Sprutar Gonal F 375/dag och orgalutran varje dag nu, klarade för mitt liv inte av att göra det själv, så sambon får rycka in och när inte han kan så har vi som tur är en kvällsöppen vårdcentral... De gör ju inte det minsta ont de där sprutorna, så jag fattar inte att jag är så mesig ;)

• Lenafena
    Zinfandel skrev 2011-05-06 07:43:51 följande:
    Alla: är ni jättenoggranna med celibat 3 dagar före ÄP..?

När jag var på Carlanderska i onsdags så frågade jag barnmorskan just om avhållsamheten före ÄP, men hon sa att det är inte avhållsamhet som gäller - det är att han SKA helst skjuta skarpt 2-5 dagar innan ÄP för att byta ut de gamla spermierna.
  • Lenafena

Tack för välkomnandet Glad

Ja, Orgalutranet känns lite lite efteråt, men märks knappt. Kanske för att jag har en bilring modell valfläsk att sätta sprutorna i så känns det inte så mycket *ler*  

Hade 7 blåsor synliga när jag var på UL nr 1 i onsdags, något små, så jag åkte upp i gonal-styrkan. Jag märker att jag ligger nog högst i tråden där, kanske beror det på ålder/vikt... är lite mullig :)   

• Lenafena

Med oss så resonerade de att vi skulle förmodligen få tillbaks två pga vår ålder (jag 41, min sambo 44). Det känns lite som om båda resonemangen är korrekta - jag får lita på deras erfarenhet helt enkelt. Men det känns lite bättre med två kan jag tycka eftersom chansen blir dubbelt så stor att nåt av dem ska ta sig. Nu går jag händelserna i förväg, kanske inte får ut några bra ägg alls, men för diskussionens skull :P  

• Lenafena

Mitt schema blev Gonal F 300 start 2 dagar efter mens, sen Orgalutran dag 5, VUL dag 6 och 9 och ÄP dag 13 +-1 dag, fast det får jag reda på imorgon vid VUL2.

Lite viktigt kan det ju vara för er som tar Orgalutranet är att det kommer att ta slut till sommaren och kommer inte att tillverkas mer enligt min BM. Jag såg det när jag fick e-recept att det stod med stora röda bokstäver att det var på väg ut ur sortimentet. När jag pratade med BM om det i onsdags på VUL1 så sa hon att jag skulle ta ut en extra för att vara säker och sen lämna in överblivna sprutor till dem så de inte gick till spillo.  

• Lenafena

Glömde säga att GonalF blev höjt efter VUL1 till 375... rätt ska väl vara rätt Tungan ute

• Lenafena

Gomorron på er! Igår var jag på VUL2 och det fanns 8 stora fina äggblåsor och läkaren var nöjd. Jag tyckte det lät lite men...  Får väl vara nöjd med det med tanke på min ålder. ÄP satt till på torsdag morgon :)  Ska ta sista sprutorna på måndag kväll och sen ovitorellen på tisdag kväll. Känns lite nära nu :)  Får hoppas de får ut några ägg dä i alla fall... Jag har börjat känna av äggstockarna lite nu, annars har jag inte kännt nåonting alls. Skönt det :)  I alla fall inte ont över huvud taget, man har ju läst några skräckhistorier i forumet... På tal om skräck... jag skulle ta Orgalutranen igår och hade plockat ut två askar för att vara på den säkra sidan i torsdags, men nu när jag öppnade asken så såg jag att jag bara fått ut 1-pack i stället för 5-pack Skrikandes... så det räcker bara tills idag men inte till sista sprutan på måndag - så gubben får ta en 2.5-timmars resa till Göteborg för att köpa en spruta till... stackarn 

Ha det så bra idag! 

• Lenafena
    Hönan skrev 2011-05-08 09:49:25 följande:
    Godmorgon här med! Grattis  till dina 8 blåsor!  Vad underligt att din läkare skrev ut enpack eller så var det apoteket som hämtade fel? Surt sa räven...Skicka bensinräkningen till dem Tungan ute 

Vet du när du ska göra insättningen ännu eller får du veta det på torsdag? Är lite nyfiken då jag själv "bara" har 8 blåsor och ska på min andra UL på måndag (inte på kliniken) för att se om jag ska göra ÄP på onsdag el torsdag och undrar om man sätter in på helgen eller om de låter dem mogna längre tid tro?

Önskar en trevlig dag!
    Första läkaren skrev ut 5-pack och vid första VUL så skrev den läkaren ut 1-pack tydligen, och det såg jag inte. Jag ringde bara apoteket och bad dem plocka hem Orgalutran så jag kunde hämta dan efter - samma utseende och allt :(  Men som tur är så ringde jag apotekslinjen idag och de hade EN förpackning kvar i Karlstad som jag kunde hämta idag - yeey :)  Så nu är allt fixat och gubben slipper åka imorgon...

Jag frågade om insättningen, men BM sa bara att det blir allt mellan 2-5 dagar efter ÄP, och jag får inte veta förrän på torsdag. Vet inte om det tar längre eller kortare tid eftersom vi gör ICSI... 

Aaaah vilket underbart väder ute! Tror jag ska dra på bikinin och skrämma folk med mina blåmärken på magen Cool
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?