• rosse69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej

Vi är ett par i 42 ( jag som skriver ) och 33 åldern och  som har försökt att få barn i ett tag, men det var inte så lätt som vi trodde, då jag har 2 barn sedan ett tidigare förhållande så trodde jag att jag hade samma problem som då, var överviktig och saknade äggkorppshormon och att mensen var oregelbunden, så jag fick äta tabletter för att kunna bli med barn. Resultatet vart 2 flickor i åldern 16 och 13 år. Gjorde en överviktsoperation 2008 och har gått ner 73 kg och mår hur bra som helst.
    Träffade min nya sambo och vi vill gärna och trodde att det var samma problem som förra gången, men så var det inte då efter min operation har fått tillbaka min mens och ägglossningen har kommit igång, så min sambo fick lämna in sperma prov och det var han det var fel på dom simmade för dåligt.
    Så vi fick hjälp genom min gamla gyn läkare som hjälpte mig att få mina tidigare barn, att gå igenom samma behandling som er flesta har gjort här i tråden, så i förra veckan plockade dom ut 12 ägg och 7 av dem vart befruktade och i onsdags förra veckan så satt de dom in ett ägg och frös ner 5 st.
    Så nu går vi och VÄNTAR stort på att göra gravtest på lördag.

Har läst väldigt vad många av er har skrivit här i tråden ang vad det kostar, efter att ha surfat en hel del på olika kliniker så läste jag att man kan få bruttolöneavdrag för privat vård genom att företaget där man jobbar betalar för ingreppet och dom drar det på lönen. Visserligen så tjänar inte företaget något på det, men är man fastanställd sedan länge så borde dom kunna hjälpa till, genom bruttolöneavdraget så finns möjlighet att spara 30 - 55 % av kostnaden. Så hör av er till ert företag om möjligheten, det gjorde vi och vår chef ställde upp till 100%. Läs mer här www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=3_Bruttol%F6n...

Mvh Rosse69

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?