• Jannet10

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Är ny här, men oj vilken kunskapsbank det finns här, så glad att jag hittade hit Glad
    Är inne på vårt 8 ivf försök, blev gravid på ivf 3 men tyvärr MA i v.13. Denna gång kommer jag få ta gammaglobulin efter ET(om jag kommer så långt), är det någon av er som provat det?

Lycka till alla!

• Jannet10

Turlid: Nej, tyvärr inga barn och fyllt 40 i år. Ivf-läkarna tror trots detta att vi kan lyckas, med tanke på alla värden och att jag en gång blev gravid. Därför kan jag bara inte ge upp....ännu.

• Jannet10
    turlid70 skrev 2011-06-01 09:56:10 följande:
    Vadför kan inte ni få barn annars? Varför IVF?
    Min man har mindre bra simmare, det är i alla fall en trolig orsak, sedan kan man ju undra om det är något annat som gör att embryot inte vill fästa. Vi gör ICSI.
  • Jannet10
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 10:06:33 följande:
    Välkommen till oss, Jannet ! Det är klart att du inte ska ge upp! Jag vet att det kan gå trots många försök (jag fick min son vid 40 på tionde återföringen och hade även jag ett MA i bagaget). Mycket intressant att du kommer få gammaglobulin (Ivig) efter ET, går du på en klinik i Sverige? 
    Är så tacksam att jag får "hänga" här med er Glad! Man blir lika hoppfull varje gång man hör att någon faktiskt har lyckats.
    Jag går i Falun, läkaren sa att vissa kvinnor har för bra immunförsvar vilket kan försvåra en graviditet, därför ska jag nu testa att ta gammaglobulin, en injektion var tredje dag. Ska även ta trombyl (haft förr), fragmin
    (haft förr), prednisolon 10mg(haft förr), progynon(nytt) och progesteron som vanligt. Måste nog skaffa mig ett större medicinskåp Glad.
  • Jannet10
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 21:09:15 följande:
    Så klart att det är läkarna i Falun som är de första att våga sig på Ivig i Sverige ! Sonen är gjord i Falun, men under våren har jag valt att göra försök i Uppsala då vi har haft svårt att få till resorna till Falun. Men när jag hör om din behandling nu så blir jag väldigt sugen att flytta tillbaka. Var det Staffan som gjorde din behandlingsplan?
    Den här gången var det inte Dr S utan Dr U. Båda två har varit inblandad genom åren. Vi har också många gånger tänkt att vi kanske ska prova en annan klinik ex Uppsala, men har valt att stanna kvar i Falun. Tidigare gick jag hos en hemortsläkare men nu gör vi allt genom kliniken. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?