• Rita70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, hoppar in till er! Jag har följt tråden länge och är mycket imponerad av all kunskap ni har.

Vi har en dotter som är 2,5 år, henne fick vi på 4 ivf försöket. Vi har gjort ytterligare 3 ivfer för att försöka få ett syskon, men det har inte gått alls.  Inspirerad av er skulle jag vilja göra ett sista ivf försök innan vi ev går vidare till ÄD. jag har därför några frågor till er, som är experter!

Jag tänkte boosta med apiforce, multivitamin och omega 3. Och jag har läst mycket om Infolic i tråden. Vet någon vad det är för skillnad på Infolic och DHEA? Jag tog DHEA ett tag, men det känns lite läskigt med alla biverkningar som ökad risk för cancer t ex om jag har förstått det rätt. Är Infolic samma sak? Och är det någon som vet om det går att köpa på nätet?

Jag har gått på akupunktur under alla mina totalt 7 ivfer utom den första, hos lite olika akupunktörer. De tre sista gick så dåligt, så jag bokade tid hos en ny förra veckan. Hon föreslog medicinsk bio magnetism, är det någon som har hört talas om det?? Jag är lite alternativ av mig ibland och tror absolut på akupunktur, men jag vet inte... Jag är lite skeptisk.

• Rita70

Tack! Aha, ja jag har läst om Keto 7 också. Kan man ta det och Infolic samtidigt tro?

• Rita70

Tack Maryhe för bra svar om Infolic.
    Jag har inte PCO, utan tvärt om. Jag har väldigt få ägg. Jag har gjort 7 ivfer sammanlagt, och har testat en del saker. Akupunktur, moxa eller vad det heter, kinesiska örtpiller, kokat örter, fertilitets yoga, olika vitaminer, macca, vetegräs... Macca har jag föresten slutat med nu, efter att ha läst om det i den här tråden. Det finns mycket bra kunskap och information här!

Jag skulle gärna vilja testa Infolic, då det verkar ges till äldre för att förbättra äggkvaliteten. Tyvärr är inte läkarna i Sverige så pigga på kosttillskott och sånt, så här kan jag inte få göra tester. De läkare jag har pratat med rekommenderar folsyra och kanske en multivitamin på sin höjd. Vet någon hur man får tag på Infolic här i Sverige?

Hejja alla!

• Rita70

Visst är det så, det är inte alls säkert att det som fungerar bra för en person fungerar alls på någon annan. jag vet av erfarenhet...

Är nyfiken på hemsidan som någon/några av er gör, ligger den uppe nu?

• Rita70

Tråkigt linköping, hoppas att ni får göra ett nytt försök om ni vill det.
    När jag gjorde mina tre senaste behandlingar gick det väldigt fort, en av blåsorna blev väldigt stor snabbt och folluiklarna var tomma. Går det att se redan på vul om de är tomma?
    Vi får inte göra fler behandlingar i Sverige men jag hoppas att jag ska få göra ett försök på CFC.

• Rita70

Jag hoppas på att få göra en behandling på CFC, och min plan är att försöka boosta kroppen ett par månader innan. Nu tar jag folsyra, omega 3, apiforce och D vitamin. Funderar på Infolic (som jag fått mycket bra information om, tack Maryeh) eller Keto7, kanske både och. Men usch, det är lite läskigt att mixtra med tillskott och hormoner. Och som du skrev Maryeh, det som funkar på en person kanske inte funkar alls på någon annan.

Vet ni hur mycket Infolic kostar och exakt vad det heter som jag isåfall ska ha? Jag tänkte försöka beställa från bekanta i Italien. Finns det några biverkningar?

Jag såg också någon i tråden som fått förslaget att ta DHEA från Falun, och att det nu används i Sverige. Hur verkar det? Gör det att man får bättre ägg/flera ägg? Inehåller det också melatonin?

Någon som vet vad Fertilexx innehåller?

• Rita70

Tack Maryhe, jag har mailat dig!
    Någon som vet något om Keto7 eller DHEA?

• Rita70

Tack för info om Keto7/DHEA.
    Någon som vet om det är några biverkningar med keto7? Har för mig att det är typ ökad risk för viss cancer med DHEA.
    Någon som tar både Keto7 och Inofolic samtidigt? Kanske dumt att kombinera?

• Rita70

Hej,
    Jag har inte varit inne på ett tag, mycket på jobbet ochhela familjen däckade i influensa. Jag har dessutom fått ett deppigt besked från CFC, de säger nej till IVF och rekommenderar ÄD. Jag vet ju att mina chanser är väldigt små, men jag vill ändå göra en sista IVF för att veta och känna att jag verkligen har gjort allt. Någon som vet någon annan klinik?
    kram till alla.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?