• raffebo

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag loggade in också för att gratulera dig Inanna till dottern!! Jag är så glad för din skull och hoppas du njuter för fullt av din lilla.
    Hoppas också för din skull Tuva, jag har aldrig plussat på dag 9, utan senare. Torkstreck har jag alrig hört talas om?
    Chichisita, kul att du har börjat med syskonförsök! Lycka till.

Jag har bytt nick men fick tvillingar som kattenizze som är stora (större) nu! Snart hela 9 månader...

• raffebo

Zin: En kompis till mig gör IVF nu i USA och där är det (såklart) standard att ta blodprov i början för att se hur HCG-halten stiger. Man är mycket mera noga där med det mesta vad det verkar...

• raffebo

Kan någon smart person ändra mitt nick i listan, jag har bytt från Kattenizze till raffebo? Vore jättesnällt!!

• raffebo

Jodå Zinis, inte kan jag överge detta med IVF...Ser att du ska göra ett nytt försök nu i september, hoppas det går vägen nu.

• raffebo

Zin: När ska du göra nästa behandling då? Vad är din plan? Med twinsen är det bara bra, full rulle. Kan inte fatta hur fort tiden går dock.

• raffebo

Zin: Haha, innan du är 89 har det nog gått ner..har de embryo glue på CFC? Träffade förresten en mamma idag som hade fått sina tvillingar naturligt vid 44 år. Så det går minsann. I alla fall ibland.

• raffebo

Vi4: När jag inte kom till ET pga ÖS betalade jag 6000 kr. Men hoppas ditt embryo tar sig i alla fall!

• raffebo

Vi 4: Det var i Umeå. Men sen strulade det sig igen vid nästa försök pga medicineringen och jag tror vi fick betala samma då, kommer inte riktigt ihåg. Men dom har nog höjt nu...

• raffebo

Vi4: Men förhoppningsvis kommer du till ET ändå så du slipper fundera på det, så jäkla surt att betala om ändå inget tar sig!

• raffebo

Sunseed: Grattis! jag förstår precis vad du menar, jag läser här men har ju numera tre alldeles underbara barn och vill inte heller strö salt i såren. Det är nog jobbigt att kämpa med IVF:erna...

Ang vikten, jag tycker nog egentligen som Slemmis, det är ingen idé att tokbanta. Jag är också överviktig, men gick ned 17 kg så att mitt BMI låg på 28-29. Gränsen för att få landstingsfinansierat här är just 30, men privat vet jag faktiskt inte. Jag gick också upp av IVF:erna. Vikten spelar ju roll för oss som har PCO eftersom övervikten minskar ägglossningen. Sen kan jag ärligt tycka att hellre att jag satsar på IVF när man kryper mot 40 med övervikt, än att först banta en längre tid och se chanserna minska rejält med IVF bara just pga åldern. Vi har ju trots allt ganska små marginaler när man börjar närma sig slutet på fertiliteten. Så resonerade i alla fall jag, som därmed har tagit ett rejält tag i min viktnedgång nu efter att jag inte ska ha flera barn.

• raffebo

Jag vill också gratulera dig Tjorven till ditt lilla mirakel. Skönt att allt verkat gått bra också!!

• raffebo

Apropå ingenting, men 36 tusen är ju billigt om man jämför med Svedala....! Undrar hur det kan vara så billigt (och bra har jag förstått) i Danmark? Jag menar, det är ju ett grannland.

• raffebo

Turlid: Jag är nyfiken, men är det bättre att göra FET i naturlig cykel? Jag har ju ingen ägglossning så för mig har det aldrig varit aktuellt. Hoppas det går bra nästa månad! Hur gammal är er lilleman nu? Mina twins har redan firat 1-årskalas med dunder och brak, och till hösten väntar allvaret med dagis....Tiden går fort!

• raffebo

Turlid: Oj 13 månader! Ja tiden går fort fort. Jag är faktiskt föräldraledig nu efter att min man varit det så jag njuter för fullt.

• raffebo

Nämen fy Veronica, vilket jäkla skit!! Visst hade du X innan också med egna ägg? Nu får det vara slut på dumheterna tycker jag.
    Myran; grattis till underverken! Vi fick ju också en pöjk och en flicka sist o de har fyllt 2 år nu.....så när ni känner att ni aldrig får sova, den tiden tar slut nångång faktiskt. Det är helt underbart att ha twins!
    Raffebo (kattennizze)

• raffebo

Ja tiden går så fort. O speciellt fort kanske för oss som kämpat och längtat länge efter barn? Det kanske har med åldern att göra också, jag tycker det bara går fortfare och fortare sen jag blev medelålders....Nä jag hoppas ni orkar ta nya tag och att den värsta sorgen släpper - för det gör den, tar bara en förbaskad tid...Men varför vissa ska drabbas så hårt är mer än vad jag begriper.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?