IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej!
Har inte skrivit i tråden förut men har följt tråden ända sedan den startade och så det känns som att jag redan känner några av er som varit med sedan start. Det är så härligt att läsa att några av er lyckats.
Här är min historia. Träffade min sambo när jag precis skulle fylla 40. Blev gravid snabbt men fick missfall. Blev gravid spontant ytterligre tre ggr samma år men alla tre graviditeter slutade i missfall.Jag gjorde en missfallsutredning som inte visade något fel. Hade dock fått levaxin till min tredje graviditet pga lågt produktion av TSH. Jag och min sambo bestämde oss för att pröva IVF. Inte för att det skulle hjälpa mot missfallen utan för att vi ville känna vi gjort och provat allt, Genomförde två IVFer, januari och maj 2011. Båda misslyckades trots normalt antal ägg och god kvalitet på äggen enligt läkarna. Fick två ägg tillbaka båda gångerna.
Till vår stora glädje blev jag spontant gravid igen första cykeln efter IVFen i maj ( nästan 42 år) och vi har nu en frisk liten pojke på 8 månader. Vi är otroligt lyckliga över att vi fick honom tillslut.Till denna graviditet tog jag progesteron och trombyl
Nu är jag drygt 43 år och vi vill gärna försöka få ett syskon. Vi har 5 ägg i frysen och planerar att göra FET i december. Jag kommer att få Pergotime för att vara säker på att jag får ägglossning. Det har varit lite och så med min ägglossning efter avslutad amning men jag har fått mens så jag hoppas att det rättar till sig, vill gärna kunna försöka själv också även om oddsen statistiskt sätt är låga vid 43.
Eftersom det finns så mycket erfarenhet i tråden undrar jag om någon av er blivit gravid med hjälp av FET med ägg som har en ålder på 40+? Mina är 41.5-nästan 42. Skulle bli jätte glad om någon vill dela med sig av sina erfarenheter?
Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till! En extra tanke till er som fortfarande kämpar för ett plus hoppas att det blir en liten guldklimp för er också.
.