• Prickigchokladmal

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej tjejer,
    Får jag hoppa in i denna tråd? 38 och väntar på mitt fjärde fet.

• Prickigchokladmal

Hej tjejer,

Var på kliniken igår för frysförsök. Hade bara en i frysen så jag var lite skakis att tiningen inte skulle gå bra men det gjorde den! Iaf tillräckligt bra för att jag skulle få tillbaka den. Fem celler frystes in och fyra klarade upptiningen. Nu kör jag med progesteronvaggisar (eller matlådor, som jag tycker de känns som :)) .

Nojjar lite över att vissa av cellerna var bruna och andra transparanta, har ni tänkt på cellernas färg när ni har fått dem tillbaka?

• Prickigchokladmal

Hej, Tack Hemulen. Å- nej, nej, nej, nej. Hoppas verkligen att det bara är en liten nu-skulle-jag-haft-mens-blödning eller något annat harmlöst. Hoppas verkligen att det går fint på måndag. Kram

• Prickigchokladmal

Sundseed: Ingen framgång med prednisolondiskussionen alls. Tog upp allergi vid äl men det var inte något som gick att diskutera. Håller på att googla och kontakta andra kliniker men det blir ju utomlands så det krävs ju en hel del logistik. Och pengar. Känns lite tungt.

• Prickigchokladmal

Hej alla,

Minus idag rd 10. Vet att det är lite tidigt men tror inte att det finns någon chans, känns som det brukar när det inte har funkat. Har lite bruna flytningar också. Det var vårt sjätte transfer och nu tom frys. Känner mig jätteledsen och gråter som en fontän. kram

• Prickigchokladmal

Tack sunseed och missboring, känner mig mycket bättre till mods idag. Nu ska här fokuseras på alla er som det gått vägen för och tänka framåt. Kram

• Prickigchokladmal

Miss B: Har kollat mina gamla papper. Där står det att om man sprayar två ggr per dag ska man fördela sprayningarna jämt över dygnet. Har du redan börjat spraya?

• Prickigchokladmal

Miss B: det gör det säkert inte, då borde de ju skriva det tydligt i behandlingsinfon.Å andra sidan kan du ju alltid ställa in sprayandet till exakt var tolfte timme framöver, så slipper du tänka mer på det. Stort lycka till!

• Prickigchokladmal

Turlid, hur snabbt  behöver du progesteronet? Jag kanske kan hjälpa till och skarva men det beror lite på hur snabbt de måste fram. Jag fick också progesteron (från cvl) i FET men jag har kort lutealfas.

• Prickigchokladmal
    turlid70 skrev 2013-02-04 15:16:39 följande:

Jag ska prata med CVL  förstås, men hoppas inte så mycket på att få det. Behöver det om en vecka ca. Återkommer om det inte löser sig på något sätt.

Tar gärna emot om det inte löser sig på nåt sätt, återkommer i så fall.

Tack tjejer! Ni är bäst!
    En vecka är lite tight om tid. Hoppas du CVL säger ok. Hör av dig och lycka till!
  • Prickigchokladmal
    snorpan02 skrev 2013-02-19 20:55:48 följande:
    Hej
    kastar in en liten fråga här för jag är lite lat ikväll o orkar inte leta bakåt i tråden..får se om ngn orkar svara.

Fick en positiv överraskning i fredags, min gyn ringde och berättade att mitt AMH är 1,2 vilket är högre än tidigare bara det är otroligt tycker jag. Jag och mannen börjar bli lite sugna på Falun som känns lite mer intresserade av prova ngt annorlunda doc tyckte vår hemmagyn att det inte är någon skillnad på Linne eller Falun, så vad tycker ni andra, är det någon som bytt? DHEA är det någon härinne som tycker att det hjälpt, jag fick ju ut 20 ägg sist varav 12 blev befruktade och 6 st klarade sig vilket var ett väldigt bra resultat enl CvL, men är DHEA en boost som gör att det blir ännu bättre?

Linne har sagt ja till en behandling till med bedömning 10-20% chans att lyckas, vilka procent har ni andra fått?
    Ska ringa Falun imorgon o fråga vad de tycker. 

ja nu blev det mycket frågor men jag var så inställd på att mitt AMH hade rasat totalt och min gyn blev lika överraskad han så jag o mannen hade liksom ställt in oss på att vi skulle avsluta vårt ivfliv men nu vill vi nog ta chansen en sista gång.

Tips om allt möjligt i denna sits mottages tacksamt, jag vill få plus

kram              
    Hej Snorpan,
  • Prickigchokladmal

Prickigchokladmal skrev 2013-02-20 18:59:38 följande:

Hej, Försökte citera ett inlägg nyss men jag råkade skriva in en sidfot istället.

Hursom: Tänkte svara dig Snorpan angående Linné eller Falun. Jag har iof inte gått i Falun men väl Linne. Jag skulle lätt pröva någon annan klinik än Linné. Tycker de verkar sätta stolthet i att inte pröva något nytt. Dessutom tycker jag att hälften av läkarna jag träffat där har varit riktigt otrevliga. Barnmorskorna har varit jättegulliga men läkarna har jag ogillat skarpt. Hade det inte varit för att vi hamnade där via vårdgarantin skulle jag bytt efter min första ivf (har gjort två ET och ett antal frysförsök).

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?