• eviglängtan5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla !
    Har ändrat användarnamn från Trixabus till Eviglängtan och till sist Eviglängtan5. Även om jag/vi lyckats med barn (skall göra en ny presentation när jag får tid) med IVF har jag samtidigt förlorat ett barn endast 2 mån gammal - har efter snart 3 år fortfarande svårt med viljan att vilja leva vidare trots mina underbara barn. Men, nu till alla er kämpar jag följer er varje dag på avstånd håller tummar och tår och känner med er. Grattis till alla er som fått plus och till alla er som fött barn och sist men inte minst till alla som kämpar - jag grattar er i förväg - för någon gång kommer även ni att lyckas med barn - vägen dit kan dock se olika ut.

Zin älskar digHjärta du är min hjälte   

• eviglängtan5

Zin: ja det är samma eviglängtan som tidigare. Man måste på något sätt lära sig leva med den enorma sorg som jag bär på...., frågan är bara hur jag skall orka bära den.... Men men, nog snackat om det, hur går dina planer, är dåligt uppdaterad om saker som händer här i tråden, har haft lite upphåll då jag har fullt upp. Måste bara säga att jag blev så glad när du plusat och så ledsen när det inte gick hela vägen, men visst är det väl så att du / ni har i frysen?

Lycka till  

• eviglängtan5

Äntligen har du blivit mamma Inanna  - till en mycket mycket söt litent flicka !!! GRATTIS GRATTIS och åter GRATTIS till er båda. Hoppas så att ni har det bra. Massor med kramar så hörs vi vännen min.

• eviglängtan5

Miss cat - vilken kanon toppen ide, det skulle även jag kunna göra!Skrattande . Hade tänkt skänka det till kliniken som jag gjort IVF på. Har själv haft nytta av att någon har lämnat, ex när apoteket inte hade det hemma och jag skulle ta det samma dag, suck. Jag ser dock helst att det gå till någon/några som måste bekosta sin medicin själv, MEN, även till er som inte får tag på det ni vill.

Pregnyl 5000 ml (2 st)

Puregon 900 ie x (3 st)

Orgalutran 0,25 mg/0,5 ml (5 st)  

En penna.  

Samt lite annat smått och gott.  

Finns det någon som är intresserad skickar jag till er. Hör av er. Därefter får ni email adressen.

Miss Cat glömde skriva grattis!!!!!!!!!!!!!
      Kram alla kämpar!!!      

• eviglängtan5

Hej alla,

Doser över 225 ie dvs upptill max dosen 450 ie inte påverkar antalet folliklar. Studier visar på detta liksom mitt eget laborerande.

Jag har provet 225 ie vilket gav runt 8-9 folliklar och jag har provat  450 ie och gav ung samma resultat.

Jag tog Puregon.

Lycka till alla,

• eviglängtan5

Jag tog DHEA och det gav oss tvillingar. Dessutom fick jag pencilin den gången, då dem vid äggplock hade tagit hål på en cysta och trodde jag hade en släng av endo. 

Inte konstigt att det är svårt att bli gravid, ev släng av endo, PCO liknande äggstockar, hjärtformad livmoder, myom och kejsarsnitt.

Ha det så bra och lycka till alla. 

• eviglängtan5

Anonym: med första barnet tänkte jag så, var då inte 40 fyllda, nu tänker jag inte så. Risken att barnet är skadat är mindre än chansen att barnet är friskt. Dessutom har mitt fokus alltid varit på ATT bli gravid, sendan får man ta en sak i tagen-:)

• eviglängtan5

Turlid, mycket tråkigt att höra, förstår så väl hur du känner..., kan bara beklaga. Tack för allt och för denna underbara tråd, den har hjälp mig jätte mkt!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?