-
-
Oj, jag som precis har börjat att gå till Eva S. Har ju tänkt att köra på Falun nu när vi börjar på det fjärde ivf försöket.
Få jag fråga vad är det som ni inte gillar eller tycker är så bra med Eva.
Jag har bara varit hos henne två gånger och har lite svårt att säga något i dagsläget.
Försökte först med en klinik på söder som också är hemortsläkare men där var det fullt.
Just nu inväntar jag mens och den har jsg väntat länge på, därefter sätta igång med ivf. Jag har dock haft sådan ägglossnings känningar de närmsta dagarna tycker jag och sedan har min temp stigit så jag vet inte riktigt vad som händer. Slemhinnnan var tydligen runt 7-8 mm när Eva kollade i går och det såg ut som ägglossning på gång.
Ja ja... Vänta och vänta! -
Hahaha - guuud vad märkligt. Kliver pricks in på Åhlens och vem ser jag? Eva ; )
-
-
Hej,
Jag ser att jag ligger lika till med några här i tråden. Idag tog jag ovitrelle och på fredag blir det äggplock i Falun. Det blir första gången i Falun.
Idag på VUL hade jag 5 st blåsor som var mellan 15-22 mm. Då har jag sprutat med Menopur 450 i 10 dagar tror jag det blev.
Hur ligger ni andra till?
Kram -
Hej,
Är på väg hem och dessvärre så var
det var fruktansvärt och plågsamt denna gång. Blåsor satt även högt upp på ngt sätt och endast ett ägg blev det. Mycket ledsamt! î? Pust! : ( Nu är det bara att hoppas att det bli befruktat och är ett guldägg!
Kämpigt värre... Det hade jag aldrig trott. Jag har gråtit och gråtit men nu är det bara att vänta ut tills imorgon och se hur allt går.
Kram -
Hej,
Jag tänkte passa på att meddela att det var tyvärr inget guldägg : ( Det var omoget! Känns mycket jobbigt och ledsamt. Vet inte riktigt hur vi ska gå vidare men detta försök känns totalt misslyckat och jag känner mig helt tom efter det. Jag har alltid kört Menopur 450, men funderar ju på om det kanske är dags att testa ngt annat. Jag förstår att det inte går att trolla helt enkelt men det känns som om jag vill testa något helt annat. Hur ser det ut för Er andra, har ni fått bättre resultat om ni testat något annat? Jag undrar ju också varför det var tomma äggblåsor och ett var omoget, kan det vara plockat helt för tidigt eller var är orsaken? Jag var på cykeldag 13 när vi var på äggplock. Mycket tankar som snurra runt, imorgon ska jag prata med en läkare från Falun. Vi få väl se vad han säger.
Myran: tråkigt och ledsamt för dig. -
MissBoring skrev 2013-01-13 22:36:19 följande:Kvinna72 det va väldigt tråkigt att höra. Jag har bara kört menopur, korta och långa så jag kan inte svara på ev byte. Hur många blåsor hade du haft som va tomma? Tyvärr behöver det ju inte va ägg i alla blåsor.
Hoppas det blir bra samtal med läkaren och att ni hittar en ny väg!
Jag har för mig att det var fyra tomma blåsor av fem och en var då ett omoget ägg i. -
Hej, pratade med läkaren för en stund sedan och han vill att jag ska ta progrestrone (Lutinus) i totalt 10 dagar för att återställa slemhinnan.MissBoring skrev 2013-01-14 08:12:40 följande:
Oj
Okej.. jag det va ju lite ojämt.. vidarebefordra gärna vad läkarna säger om det.
När jag sedan få min nästa mens så drar vi igång med ett nytt ivf försök. Då blir det Menopur igen men lägger då till Gonal-F efter några dagar fattar jag det som.
Gällande mina blåsor och det omogna ägget så kan det ha varit plockat för tidigt men samtidigt så var mitt östergenvärde bra, det gick åt ett håll och sedan blåsor stora och gick åt ett annat håll. Typ så sa han.
MissBoring: Hur går det för dig annars? -
Oj, vad spännande. Går du också i Falun?MissBoring skrev 2013-01-14 18:16:39 följande:
Då förstår jag.
Kul dom gör nått nytt och blandar, har hört flera som fått det och tycker det är bra.
Fint med progesteronet för slemhinnan. Låter som en ny bra plan
Imorgon får jag svar på dagens blodprov. Hoppas det har spurtat!! Vul tyckte jag va ok idag iaf. Hoppas på äp på torsdag eller än hellre på fresag -
Hej, jag är inne på en ny ivf omgång. Är det någon som har sprutat Menopur + Gonal F?
Jag började med Menopur 300 + Gonal F 150 men fick öka upp till Menopur 450 + Gonal F. Det låter mycket tycker jag men jag har väl kanske "trötta" äggstockar : (
Kram -
Hej Vi5, först och främst Grattis till din graviditet. Jag undrar om du åt något mer eller gjorde något annat som bidrog till din graviditet. Några andra vitaminer eller tillskott?
Jag har ätit dhea/prasteron ett bra tag (i olika omgångar) men än så länge har vi inte lyckats blir gravida. Jag är 41,5 och har gjort några ivf'er, två ivf'er där vi endast kom till äggplock men det fanns inga ägg att hämta. Mycket ledsamt. Nu kanske vi måste ta beslutet att gå vidare med något annat men under tider vill vi ju själklart försöka på egen väg och därför undrar jag om någon har tips eller så.
Kram alla -
Grattis Vi5 â¤
Om jag nu förstår rätt så har ni gjort ÄD va?Vart gjorde ni ÄD? Jag är också igång med att kolla upp ÄD och gör lite research. Min Gyn rekommenderar Ava Peter, någon som vet eller hört ngt om dem?
Kram alla!