snorpan02 skrev 2013-12-05 15:04:33 följande:
hej tjejer
har en liten fråga till proffsen
. I måndags träffade vi vår hemmagyn och drog ÄD historen och han kunde ställa upp med remisser för blodprover och medicner och UL, Toppen tänkte vi då är vi på gång.
Igår hade vi bokat en telefontid med Linneklinken bara för att fråga lite kring vår journal innan ÄD. Hör och häpna men han erbjöd oss att prova en gång till men då skulle vi göra korta programmet med Gonal F 350-375 och sedan långtidsodla direkt. Han tyckte då, jag alltid har fått ut så många ägg av god kvalite så ville han gärna se vad som hände om vi ändrade metod så nu undrar jag , vad tycker ni? Ska vi göra ett sista Ivf försök eller gå direkt på ÄD? Kostnaden för ett misslyckat ivf är ju ganska liten (ja jag vet, låter som om jag tror på ett misslyckande direkt) och korta metoden är ju ett plus.
Blev bara så ställd av detta erbjudande då det bara är 1 mån kvar tills jag blir 44 år.
Kom gärna med era tankar
Kram
Hej, är en tjej i typ samma situation som inte vet hur jag ska tänka. Vi gjorde vårt första IVF och fick ett jättefint 5-dagars tillbaka, men det ville inte sitta fast, nu kom min mens tyvärr.
Jag är 43 och superfertil med jättebra värden. Innan vår IVF fick vi ingen klinik här i Stockholm pga. regler om åldersgräns. Men nu, med detta i bagaget och min journal har de inga problem med det längre.
Undrar bara: Vi långtidsodlade 8 ägg, 5 blev blastycyster och vi fick en jättefin, övriga gick inte att frysa så de gick förlorade. eftersom man bara har en procentuell chans per insättning oavsett hur fint embryot är - är det inte bättre att odla till dag 2-3 och frysa resten direkt och sätta in 1-2 ägg. Och ta resterande per månad?Så borde ju något fästa till slut?
De dåliga blir ju missfall ändå och då borde man väl ha en bättre chans i stället för att riskera att bra ägg faller bort ?
Hur tänker ni kring det?