• Jeanette70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej! Hoppar gärna in här hos er Glad! Som sagt så är det över 2600 inlägg så man får väl gå tillbaka ett tag då och då

Jag är  42 år och håller nu på med IVF. Har gjort ett första ET som inte blev något utan blödning kom som en klocka på mensdagen.
    Hade 5 i frysen och gjorde ett ostimulerat FET (12/10)  vid nästkommande äl. 
    Det första dom tinade tappade en cell så den blev 3-cellig, så läkaren fortsatte att tina upp nya ,2 stycken klarade inte upptiningen och den 4:e var ett fint 4-celligt.. Under dagen hade det första börjat att dela sig och var ett 5-celligt när vi kom till kliniken ( Linné) så jag fick 2 stycken insatta. Är i dag på rd 10

Följer gärna med här!

• Jeanette70

Sunseed: Tack så mycket Ja det var/är ett antal sidor att läsa så man får lära känna er på nytt här ifrån och sen gå tillbaka då och då...
    Ett jätte stort grattis till dig/er, va roligt att höra Glad Hur mår du?

• Jeanette70

Hej tjer! fick tillbaka 2 embryon (Ostimulerat FET) sist som inte lyckades. började blöda 2 dagar innan bim... Nu har vi ett litet frö kvar i frysen och har hört att rosenrot är bra att äta innan äl.. ser också att ni pratar om Barnalbyl.. varför är det bra och hur ofta tar ni dom`?
    Finns det några andra husmorstips nu innan mitt FET om ca 2 v.. ooom den lilla klarar av att bli upptinad förstås.. 

• Jeanette70

40 + och satte in vårat sista lilla frö från frysen i lördags.. Jag har i mina andra FET och ET trippat på tå, inte ätit det ena och det andra, inte slarvat med något, ätit alla dessa vitaminer men det gick inte ändå.. 
    Nu har jag ruvat i 2 dagar och slarvat med godsaker etc.. tror att så länge man mår bra så ska man kanske inte fokusera ihjäl sig på saker som stressar upp en typ som vikt, mat, motion etc. jag har i alla fall provat det och inte hjälpte det på mig i alla fall.... Nu ska jag testa att vara lat, lugn och harmonisk denna gång

håller tummarna för oss alla här inne Glad

kram

• Jeanette70

ha ha ha, gjorde du det?? Guud så skönt att höra.. tvekade först att skriva det, livrädd att anses som om jag inte tar mitt ansvar.. Men känns som jag provar att vara slarviga jag istället

• Jeanette70

Här gick det inte alls.... i går rd 13 kom den förbannade blödningen ... igen!!!! gjorde test i morse på td men minus såklart... så tröttsamt det här... inga ägg kvar i frysen hellerRynkar på näsan

Jaha, nähä vad gör vi nu då?

hur går det för er alla andra

kram 

• Jeanette70

Hej tjejer! 

Länge sen jag var inne här nu... hur är det med alla som hängde på min tid? hur går det för er?

Jag har en burk "gravid" från apoteket samt 32 st lutinus om det är någon som vill ha!

Jag har gett upp men gick och skaffade mig en lite hund istället Skrattande Han är helt underbar!

Kram på er alla kämpare!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?