• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed: jag såg inte ditt inlägg innan jag postade. Hoppas så att det inte är mens på g. Det är väldigt vanligt med bruna flytningar/blödningar vid IVF-graviditet. Jag hade det när jag väntade sonen. Har du testat ännu?

• Fjällsippan
    Sunseed: instämmer med Snösport att det är ju tidigt med testandet...men det vet du ju redan

Snösport: fick du Progynon den här ruvningen? Jag brukar må illa av dem. Jag håller dock tummarna för att det är en helt annat slags illamående som du förnimmar.  Mysigt med fix av pysselrum - åh, vad jag hoppas att dina 
    drömmar går i uppfyllelse den här gången!

Hur det är med mig? Mina och dina embryos är ju lika gamla (är på RD 6 med 2-dagars). Men inget direkt nytt, men analysen är i full gång trots att det är tidigt i ruvningen. Positivt är att jag känner mig lite varm,är torr i munnen och att jag inte har fått någon eksemutbrott den här gången, negativt är att jag har obehagskänslor från livmodertappen som jag förknippar med mens. Tjuvtestar nog på tis el ons.
  • Fjällsippan

Inanna: kram till dig idag; även om man är förberedd på minus så är det ju så deppigt med negativa gravtest .

pp08: lider med dig och ovissheten - hoppas innerligt att allt kommer att gå bra! 

• Fjällsippan

Tjuvtestade megaminus i morse. Är ju "bara" på ruvardag 9 (med 2-dagarsembryon) så jag sparar en gnutta hopp ändå... Har vissa positiva symptom som jag inte kännt sedan förra graviditeten, tunga och ådrade bröst. Men det kan ju vara progesteronet som spelar mig ett spratt, men som sagt, jag (försöker) att fortsätta att hoppas i några dagar till.

• Fjällsippan
    Sunseed: vad gäller ekonomin så har jag tömt ett privat pensionssparande, dessutom har vi tagit i trist lån och ligger lågt med semstrar osv. Det är verkligen ur flera perspektiv som det är en lyx att kunna göra barn hemma i sängkammaren. Förra sommaren var jag på en grillfest med barnfamiljer där alla pratade och planerade vinterns Thailandsresor, i det tysta tänkte jag i siffror "en resa = en och en halv IVF".   

pp08: kram till dig, så, så sorgligt! Men jag instämmer på Inanna, mirakel sker ju så jag släpper inte tummarna!

Mary: beklagar så ditt minus, fy vad det är motigt!!! Vad gäller pojkar med långt hår, så har min 2-åring en ganska gedigen frisyr för sin ålder. Men nu har börjat protestera rejält vad gäller att borsta det. Å andra sidan älskar han sitt hår då han gosar med det när han ska sova.  Så vi får se om det kortklippt framöver. Lycka till med planering inför nästa IVF!

Och så lite om mig själv: vad gäller tjuvtestandet så gör jag det för att jag har haft behandlingar då jag har fått svagt plus dagarna innan testdag, som sedan blivit minus. Med andra ord väldigt tidiga missfall. Detta kan vara av intresse för mina läkare när de ska planera medicinering osv. Men som det känns idag så kommer det inte bli något plus över huvud taget den här gången!  
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-02-24 11:27:33 följande:
    Absolut, vi har diskuterat det en del i en annan tråd. Vissa kliniker ger D-vitamininjektion innan behandlingar. D-vitamin är en förutsättning för fertilitet och det är inte en slump att vi här i norr har hög infertilitet. Många som har lyckade IVF-resultat har gjort det efter sommaren. T.o.m solarium rekommenderas ibland eftersom D-vitaminbrist kan leda till cancer & barnlöshet så solariumet känns nästan mindre farligt och det valet är enkelt för mig ;) 
    Mycket intressant! Jag har ätit Omega 3 med D-vitamin den här gången...men, men i och för sig så lutar det markant mot minus ändå. Det kanske är en riktig injektion av D som behövs för att det ska ge effekt i dessa kalla, mörka tider. 
  • Fjällsippan

Jag lämnade mitt TSH-prov i onsdags, tyvärr var varken T3 el T4 ikryssat, men jag ska ta upp det med läkaren när han ringer. Däremot så lämnade jag TRAK också, någon som vet mer om vad det innebär?

• Fjällsippan

Välkommen hit, Lumix! Vi "känner" ju varandra sedan tidigare !

Snösport: för mig är det ett väldigt positivt tecken när de där stötvisa kramperna kommer runt RD 10, för det har jag haft vid båda mina plusruvningar. Den här gången har det dock inte dykt upp några kramper, tyvärr. 

Tack för bra svar angående TRAK, ChippiChoppi !

• Fjällsippan

Hej Riita, välkommen tillbaka ! Håller tummarna för att du kommer med plus till tråden!

Jag har tjuvtestat minus idag igen. RD 13, så nu är det kört för den här gången. Det är "bara" att kavla upp ärmarna och kämpa vidare. Om TSH-värdet är ok och  mens/ägglossning sköter sig så kommer jag att satsa på FET redan i den här cykeln. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?