• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Turlid till superresultat - 14 ägg Solig. Wow där ligger man i lä.
    Häftigt! Ska bli spännande att höra hur det går för de små de närmaste dagarna.

Har just snabbläst igenom alla dagens inlägg för jag hann inte på jobbet idag Flört .
    Fantastiskt vad det händer mycket här i tråden hörrni. Rena hönsgården var det någon som skrev och jag håller med. 

Det där med semesterstängt på sommaren är ju en plåga. På Ackis där vi gick förut har de stängt JÄTTElänge på sommaren. Fördelen med CFC är att de inte har ngn semesterstängning alls. Förra sommaren när jag plussade gjorde vi behandlingen mitt i juli under semestern och kombinerade med sol o bad semester i Helsingborg samtidigt, perfekt!!! 

Kram på er alla värpande hönor och ha en skön fredagskväll {#emotions_dlg.flower} 

• Enya70

Lite intressant att det verkar vara väldigt olika på olika kliniker hur man hanterar smärtstillande och lugnande under ÄP.
    På Ackis fick jag alltid bådadera och man fick ta tabletter en timme innan.

Första gången på CFC fick jag morfin i armen direkt i stolen när jag kom in och förmodligen ganska mycket också för jag blev så himla dålig. Av morfinet alltså inte själva äggplocket. Blev alldeles blek, svettades som en gris över hela kroppen och fick blodtrycksfall...

Följande 3 gånger på CFC har jag bara fått lokalbedövning och inget annat. Gjorde mig inte ett dugg då jag vid andra äggplocket där mest var rädd för att få biverkan av morfinet igen. Men jag måste säga att det gör inte ett dugg ont med bara lokalbedövning och har man gjort ÄP några gånger behöver man ju inte lugnande heller.

På CFC har man gjort en studie där de presenterar väldigt goda resultat med bara lokalbedövning och numera gör de alla ÄP så.

Så trots alla sprutor osv är jag nog ingen bra knarkare. Läkaren på CFC skojade med mig att jag måste vara världens sämsta på droger Flört

Så ÄP är inget man behöver vara orolig för ett dugg tycker jag. Det kommer att gå jättebra Lenafena

• Enya70
    Lenafena skrev 2011-05-06 22:45:27 följande:
    Glömde säga att GonalF blev höjt efter VUL1 till 375... rätt ska väl vara rätt Tungan ute
    Se där, jag kör också 375 ie Gonal - F Glad
    Gonatt allihop 
  • Enya70

Hej alla, vilken fantastisk dag! Sitter ute i solen och läser tidningen och bara njuter

Fjällsippan - jag försökte använda länken till föreningen barnlängtan men det fungerar inte. Jag är inte behörig sägs det. Måste man vara medlem i föreningen tror du för att få läsa? Skulle du kunna inboxa mig vad som står där. Jag och min man är ju nu inne på vårt 4:e försök i Danmark så om man kan få ersättning för det så vore det ju helt kanon Skrattande

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-07 11:46:20 följande:
    Status idag: 10 st befruktade ägg! Kan man önska något mer just nu?

Idag ska det firas! Skippade champangen igår pga ev morfinrester i kroppen.
    Tjohooooo vad bra! Grattis till det goda resultatet. Ta ett Skål och fira idag.
    Det är du värd! När blir det ET nu då? 
  • Enya70

Tackar tackar,

Nu ska jag verkligen lusläsa och se om man kan få ersättnignen från Försäkringskassan. Tänk vilken grej om man kan få det.

Nu ska jag till Stockholm och laga möhippemiddag på Cajsa Warg Cool 

Hörs imorgon 

• Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-07 15:27:54 följande:
    Jag bor 50 m från Cajsa Warg. Ha det så roligt i mina kvarter .
    Ok, bor du nära Renstiernas gata på Söder el vid S:t Eriksplan?

Det blev lite dråpligt ikväll när jag i väldigt god tid infann mig på Cajsa Warg på Söder och väntade på mitt möhippegäng som samtidigt äntrade Cajsa Warg på S:t Eriksplan. Jag tyckte det var otroligt märkligt när de ringde och sa att de stod i ytterdörren för det gjorde ju jag också och de var minsann inte inom synhåll. Hrm det blev att ta gröna linjen till andra änden av stan. Men efter det inledande lilla missödet blev det en väldigt trevlig kväll med några glas vin...

Grattis Fruttan till bra resultat på VUL. Det är ju otroligt vad många ägg det produceras i den här tråden nu...
    Även äldre hönor verkar kunna värpa bra Flört 
  • Enya70

Kattenizze - nejdå vi tar inte illa upp även om vi önskar vi oxå var gravida Flört. Låter jättetufft att du mår så illa hela tiden. Finns det inget annat än lergigan som man kan få? Kramar till dig och hoppas illamåendet ger med sig snart.

Turlid - Hur har det gått idag? Ruvar du nu?

Hönan - det är ju superbra med 8 blåsor på första VUL. heja heja!

Lenafena - segt att behöva åka så långt för att köpa ny spruta. Men grattis till bra blåsresultat. Nu håller vi tummarna för ditt ÄP

• Enya70

Chichisita hur går det för dig? När är det VUL eller nytt blodprov?
    Hoppas allt är lugnt och att bebben växer så det knakar Hjärta 

• Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-05-08 12:39:45 följande:
    Jag behöver också beklaga mig lite. Solen skiner och det är världens härligaste söndag. Jag sitter framför datorn och behöver sitta här ett par timmar till... suck. Håller på med sista rycket av en MBA som jag hållit på med vid sidan av jobbet nu i snart två år och jag vill inget hellre än att bli klar så att jag kan få tillbaka min fritid! Det är lite av samma lyxproblem som du har Kattenizze Egentligen är jag ju otroligt lyckligt lottad som har fått denna utbildning bekostad av min arbetsgivare. Men jag vill ut i solen!
    Åh vad du är ambitiös, kul med en MBA! Men jag förstår hu seg det måste kännas iadg när det är så soligt o fint...
    Men tänk vad bra det kommer att kännas när du är klar. Go girl! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?